Kuvituskuvaa Kuva I |
Taas on ollut puhetta siitä, että netissä toimiessaan ihminen saa joskus aika paljon solvauksia. Mutta tuo netistä tuleva solvaaminen on ollut aika pientä, jos sitä verrataan vaikka jostain nuoriso- tai vanhempien henkilöiden jengeistä raportoineiden toimittajien sekä muiden henkilöiden kohtaamiin aineellisiin tuhoihin. Eli vaikka henkilö on näennäisesti jätetty rauhaan, niin kuitenkin hänen autoaan on kolhittu lähes taukoamatta. Tuollainen toiminta on tietenkin ollut todella kiusallista, ja noista asioista on paljon puhuttu, kun esimerkiksi Mafian toiminnasta raportoineiden toimittajien autoja on Italiassa hajotettu järjestelmällisesti esimerkiksi iskemällä niiden ikkunoita sisään vasaralla. Tuollaisen auton jäljittäminen on ollut noille gangstereille melko helppoa, koska noilla lehtitaloilla on ollut käytössään sopimuspaikkoja, mihin niiden työntekijät ovat saaneet ajaa autonsa.
Juuri auton hajottaminen on saanut turvallisuusalan yhtiöit kehittämään menetelmän, millä auton pinnasta saadaan melko kova, eli kyseinen ajoneuvo päällystetään lasikuidulla, jotta siihen ei saisi niin helposti tehtyä jälkeä. Samoin esimerkiksi SAS:n eli Special Air Service:n autot on päällystetty tällaisella pinnoitteella, jotta niihin olisi vaikeampi kiinnittää pommeja, ja kun nuo tarkoituksellisen huomaamattomasti liikkuvat kommando-osastot toimivat esimerkiksi Pohjois-Irlannissa sekä Iso-Britannian muilla alueilla, niin niiden autot pysyvät silloin huomaamattomina, sekä niidenn pintaan ruiskutettu lasikuitu antaa myös suojaa keveiden aseiden luoteja vastaan. Joskus noihin ajoneuvoihin on lisätty kevlar-paloja rungon sekä sisäpehmusteen väliin, jotta tuo auto antaisi paremman suojan erityisesti käsiaseiden tulta vastaan ilman, että auton paino kasvaisi liikaa. Tuollaisia kuuvan yksi (Kuva I) kaltaisia Range sekä Land Rovereita käytetään paljon noiden joukkojen operaatioissa esimerkiksi Iso-Britanniassa, koska ne eivät herätä huomiota sekä niillä kuitenkin on hyvä ajaa myös maastossa
Tietenkin teräspanssari olisi parempi, mutta se huonontaa auton ajettavuutta sekä mahdollistaa magneettimiinan kiinnittämisen sen runkoon, ja samoin painon lisääntyminen paljastaa kyseisen ajoneuvon sivullisille, Mutta ongelma tietenkin on se, että jos joku tietää auton olevan SAS:n käytössä, niin sitä voidaan seurata, ja tuolloin esimerkiksi ryhmän jäsenten henkilöllisyydet voidaan selvittää, jos he ajavat noilla autoilla koteihinsa. Tämän takia esimerkiksi FBI sekä jotkut muut tiedustelulaitokset ovat kieltäneet henkilökunnaltaan esimerkiksi omien autojen omistamisen, koska tuon auton paikalla olon perusteella voivat gangsterit selvittää, milloin agentti on kotonaan, ja sitten käydä esimerkiksi tutkimassa hänen kotiaan, kun tuo henkilö on poissa.
Samoin oman auton sabotointi on melko helppoa, jos henkilöllä on käytössään vaikka magneeteilla kiinnitettävä räjähde, niin hän voi silloi asentaa sen erittäin nopeasti kohdeautoon, ja sitten voi tuon auton omistajan fyysinen turvallisuus olla todella pahasti uhattuna. Eli magneettimiina voidaan asentaa muutamassa sekunnissa kohdeautoon, ja jos esimerkiksi se asennetaan auton bensiinitankin välittömään läheiyyteen,jolloin mitään kovin suurta panosta ei tarvita, jotta auto tuhoutuu täysin. Tuon takia esimerkiksi Mafia-tutkijat välttävät omien autojen käyttöä, jotta heidän ei tarvitse jatkuvasti käydä korjaamolla ikävien peltivaurioiden takia.
pseudotiedetta.blogspot.fi
Comments
Post a Comment