Showing posts with label huumeet. Show all posts
Showing posts with label huumeet. Show all posts
Wednesday, June 27, 2018
Lastenvahdeista sekä työväestä ylipäätään
http://kimmontaidearvioita.blogspot.com/2018/06/lastenvahdeista-seka-tyovaesta.html
http://kimmontaidearvioita.blogspot.com/2018/06/lastenvahdeista-seka-tyovaesta.html
http://kimmontaidearvioita.blogspot.com/2018/06/lastenvahdeista-seka-tyovaesta.html
http://kimmontaidearvioita.blogspot.com/2018/06/lastenvahdeista-seka-tyovaesta.html
http://kimmontaidearvioita.blogspot.com/2018/06/lastenvahdeista-seka-tyovaesta.html
http://kimmontaidearvioita.blogspot.com/2018/06/lastenvahdeista-seka-tyovaesta.html
http://kimmontaidearvioita.blogspot.com/2018/06/lastenvahdeista-seka-tyovaesta.html
http://kimmontaidearvioita.blogspot.com/2018/06/lastenvahdeista-seka-tyovaesta.html
Wednesday, September 6, 2017
Jokainen aseen käyttötilanne on liikaa, mutta poliisin pitää varautua myös vakaviin tilanteisiin yhä paremmin
![]() |
| MP-5 NAVY |
Kimmo Huosionmaa
Poliisi on saamassa lopultakin Heckler&Koch MP-5-konepistoolit myös tavallisten partioiden ulottuville, ja syy tämän aseen käyttöönottoon on se, että sillä voidaan ampua tarkempia laukauksia kuin pistooleilla, ja syy tähän on se, että poliisi kohtaa yhä enemmän laittomia aseita sekä väkivaltaa virantoimituksessa. Tietenkin virkavallan edustajilla on ennen ollut haulikoita tällaiseen tilanteeseen, missä tarvitaan voimakkaita aseita, mutta kun haulikolla ammutaan ihmistä, niin tämä saa hauleja ympäri kehoaan, ja tuo laukaus on erittäin vaarallinen, eikä halikko omaa tarvittavaa tarkkuutta tilanteeseen, missä toinen ihminen on panttivankina. Samoin tuo ase on tehokas vain hyvin lyhyeltä matkalta ammuttaessa, ja haulien leviäminen saattaa aiheuttaa useiden kohteen lähellä seisovien sivullisten hengenvaarallisen haavoittumisen.
Ja jos hauleja ei saada pois, niin henkilö sitten kuolee melko varmasti niiden aiheuttamaan verenmyrkytykseen. Heckler & Koch MP5 on ollut maassamme virkakäytössä jo ennenkin erikoistehtävissä olevilla miehistöillä, mutta nyt se sitten on myös normaalien poliisien välineitä, joita on ajateltu käytettävän vakavissa sosiaalisissa kohtaamisissa rikollisten kanssa. Tuo ase on kuitenkin maailman käytetyin konepistooli, ja sitä käyttävät kaikki maailman poliisit ja sotilaat lähinnä erikoistehtävissä, eli siitä on olemassa monia eri versioita, kuten runkoon pysyvästi asennetulla äänenvaimentimella varustettu MP-SD (Kuva II) sekä erittäin lyhyt MP5K, jota käyttävät mm. Saksan poliisin turvaryhmä sekä monet muut organisaatiot kuten FBI sekä Secret Service. Kun keskustellaan poliisin voimankäytöstä, niin tietenkään missään nimessä ei ampuma-aseen käyttöä saa ihannoida ja kaikki tilanteet pitäisi selvittää ilman sitä. Mutta se nyt ei vain reaalimaailmassa ole mahdollista.
![]() |
| MP5 SD6 (Kuva II) |
Todellisessa elämässä tulee välillä vastaan tilanne, missä sitten joku keksii ruveta esimerkiksi ampumaan panttivankeja tai puukottamaan sivullisia, jolloin tilanne etenee usein hyvin nopeasti niin, että poliisi joutuu ampumaan aseellaan tuota riehuvaa henkilöä. Tällöin voi sitten seurata tilanne, mitä ei koskaan saisi tapahtua. Tuo tilanne missä aseen kanssa heiluvaa epäiltyä lähestytään ei tapahdu kuten jossain koulutustilaisuudessa vaan siinä on tehtävä päätös hyvin nopeasti, jotta tuon aseistetun henkilön aiheuttama uhka saadaan eliminoitua, ja viattomien elämä pelastettua.
Nimittäin jos vaikka amfetamiinia ottanut henkilö ryhtyy raivotilassa ollessaan heilumaan ampuma-aseen tai puukon kanssa, niin siinä voi sitten käydä hyvin monelle ihmiselle huonosti, kun hän sitten purkaa vihaansa kanssaihmisiin. Ja tuolloin tietenkin pitäisi ampua niin että kohteelle syntyy mahdollisimman vähän vahinkoja. Mutta käytännössä luoti voi osua erittäin ikävään paikkaan, vaikka poliisi kuinka tähtäisi tarkasti kuten koulutuksessa on opetettu. Ja tietenkin luoti voi repiä reisivaltimon tai vastaavan käteen menevän verisuonen, jos laukaus ammutaan kohti raajaa. Tuolloin voi sisäinen verenvuoto olla se syy, miksi henkilö kuolee, vaikka tilanne olisi sitten hoidettu kuten opetettu on.
Tällaisessa tilanteessa syy ammutun kuolemaan voi johtua siitä, että moottoripyörällä liikkuva poliisi on joutunut ampumaan, ja tilanteessa sitten on myös toinen henkilö eli panttivanki saattanut haavoittua, ja silloin tietenkin on tehtävä valinta sen kanssa, että auttaako poliisi tuota panttivangin ottajaa vai hänen uhriaan, joka ehkä on sitten saanut veitsestä. Toisaalta luoti voi tietenkin osua lonkkaan, jolloin vahinko on erittäin suuri, ja poliisin käyttämä luoti on muistaakseni sellainen, että se murskaa luuta todella tehokkaasti, jolloin tämän luodin antama pysäytys-efekti on todella suuri. Kun kohteena on henkilö, joka voi olla "hieman" sekaisin, niin silloin tietenkin saattaa käydä niin, että hän hyppää autoon sisään ja esimerkiksi kaveri lähtee ajamaan pakoon, vaikka henkilöön on osunut luoteja. Tuollaista sattuu joskus ryöstöjen yhteydessä, kun paikalle tullut poliisipartio joutuu tulitaisteluun, ja silloin jos kyseessä on tällainen tapaus, niin siinä voi henki lähteä vaikka haava itsessään ei mikään vakava olisikaan. Näet noilla rikollisilla ei välttämättä tarvittavia lääkintätaitoja tai haluja auttaa kaveriaan ole.
Samoin jos luoti jää kohteen sisään, niin hän varmasti menehtyy ilman asiantuntevaa lääkärin apua. Poliisin luodin tapa litistyä osuessaan kohteeseen tekee siitä hyvin vaarallisen. Syy miksi poliisi käyttää ainakin joskus JHP eli Joint Hydro Power -luoteja, joista käytetään myös nimeä "dum-dum"- tai "glaser"luoti, johtuu siitä että luodin rakenne on suunniteltu siten, että se ei kimpoa seinistä, eli tämä on tuon luodin ja patruunan valintaperuste. Tuo luoti jää osuessaan uhrin sisään, ja hän ei selviä hengissä ilman leikkausta. Kyseinen luoti on itseasiassa reikäpää, jonka päähän on liitetty muovia, mikä antaa sille hyvät aerodynaamiset ominaisuudet, ja tuota luotia käytetään myös lentokoneiden turvamiesten aseissa, koska se ei lävistä koneen runkoa.
Tuon luotityypin käyttö sodassa on tietenkin kiellettyä, mutta geneven sopimus ei koske poliisityötä, ja siksi poliiseilla on vapaus valita tehokkaimmat mahdolliset luodit. Kun "Glaser"-ammus osuu ihmiseen, niin se ei lävistä koko henkilöä, kuten esimerkiksi metallivaipalla varustetut ammukset tekevät, ja se sitten vähentää sekundaarisia tappioita, eli luodit eivät vahingoita kohteen takana olevaa henkilöä. Joskus toki käy niin, että poliisi sitten joutuu ampumaan toista ihmistä päähän, ja tuollainen asia voi tulla eteen silloin, kun toinen painaa uhrin päätä vasten asetta, jolloin hänet pitää välittömästi eliminoida. Ja noita tilanteita sitten joudutaan tutkimaan todella kauan.
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/poliisi-tekee-paatoksen-mahdollisesti-kuolettavasta-laukauksesta-silmanrapayksessa-ihmista-ei-voi-ampua-vain-vahan/6564432#gs.ps6bauY
http://metsantarinoita.blogspot.fi/p/jokainen-aseen-kayttotilanne-on-liikaa.html
Thursday, August 17, 2017
Mietelmä äärioikeiston vaikutusvallasta tai mahdollisuudesta vaikuttaa politiikassa, sekä ajatuksia siitä, kuinka rikosta myydään politiikalla
![]() |
| Ingram MAC-10 on monissa jengien välisissä välienselvittelyissä käytetty ase. Yläpuolella oleva kappale on varustettu äänenvaimentajalla. |
Trumpin neuvonantaja tai strategiapäällikkö on sanonut että nuo Charlottesvillen äärioikeistolaiset ovat "ryhmä pellejä", mikä osoittaa sen, että näihin järjestöihin ei kannata koskaan kuulua. Äärioikeiston tukijoiden sekä heidän aatettaan myötäilevien henkilöiden mielestä on varmaan todella upeaa uhkailla ihmisiä väkivallalla, ja sitten poseerata kuvissa aseiden kanssa. Mutta kuitenkin pitää aina muistaa sellainen asia, että vaikka joku ryhmä väittää omaavansa jotain poliittisia aatteita, niin yleensä kyse on noissa tapauksissa aivan tavallisista katujengeistä. Toki on todella näyttävää seisoa lehtikuvaajien edessä joku Ku Klux Klan:in kannatuspaidaksi esitetty vaate päällä, ja huutaa samalla "sieg heil"-huutoa.
Mutta kuitenkin silloin unohdetaan sellainen asia, että nämä väkivaltaisia iskulauseita huutavat sekä aseita esittelevät natsit eivät varmaan ole ymmärtäneet, että heidän käytöksensä tekee heistä sopivia uhreja muille poliittisina järjestöinä itseään markkinoiville jengeille, joiden pääasiallinen elinkeino on huumeiden myynti sekä "suojelurahan perintä", mikä tarkoittaa sitä, että jokainen joka liikkuu tai harjoittaa huumekauppaa tuon jengin reviirillä joutuu maksamaan heille rahaa, jotta häntä ei hakata tai ammuta.
Huumekauppa on ollut hyvin tuottoisa business monille jengeille, jotka ovat värvänneet järjestelmällisesti alaikäisiä kuljettamaan huumeita, sekä myymään "Crackia" kavereilleen. Nuo jengit väittävät usein olevansa jotain "Mustia panttereita" (Black Panther League), mutta todellisuudessa heidän ainoa motiivinsa on myydä "crackia" naapurin lapsille. Ja tietenkin tällaiset rikolliset järjestöt väittävät aina hallussaan olevia konetuliaseita itsepuolustusta varten hankituiksi välineiksi, ja sitä tietenkin korostetaan joka paikassa, millaisia poliittisia päämääriä noilla jengeillä on, vaikka oikeastaan vain raha on asia, mikä noille ihmisille merkitsee.
Tuollaiset lähinnä huumekauppaa harjoittavat jengit saattavat usein olla paikkoja, joista esimerkiksi Etelä-Amerikan huumeparonit palkkaavat tappajia hoitamaan likaista työtään, ja tietenkin esimerkiksi Pablo Escobar aikoinaan yritti selittää ihmisille olevansa oikeasti joku sosialisti, joka välitti ihmisten hyvinvoinnista. Kuitenkin tuo mies tai kuka hänen nimissään nyt sitten käytti tuossa Medellinin kartellissa valtaa lähinnä hankki poliittisten lausumien kautta aseenheiluttajia tuosta sosialistisesta sissiliikkeestä, ja sitten kun keikka oli tehty, niin Medellinin kattelli maksoi tuon henkilön järjestölle rahaa noista surmista ikään kuin korvauksena siitä, että se jätti nämä Medellinin kaupungin lähellä olevat kokapansaat rauhaan, sekä toimisivat noille kokiinikauppiaille muutenkin turvamiehinä. Mutta kuitenkin voidaan sanoa, että esimerkiksi huumesodassa on paljon asioita, joista ei juurikaan olla puhuttu.
Yksi niistä liittyy SOCOM:in sekä DEA:n itse hankkimaan rahoitukseen (Special Forces Self Financing) (Drug Enforcement Administration Self Financing) , mikä on tietenkin eriytetty muusta lainvalvonnasta, ja joissakin tapauksissa esimerkiksi erikoisjoukkojen operaattorit ovat iskuja tehdessään laittaneet noista huumeiden valmistamiseen käytettävistä laboratorioista sekä huumekaupan pomojen saatuja rahoja jonnekin pankkitileille, joiden kautta on hankittu esimerkiksi aseita sekä toimitiloja noita operaatioita varten, mutta se ovatko nuo rahat sitten oikeasti merkitty liittovaltion budjetteihin on jäänyt yleensä vähän pimentoon. Termillä "mustat operaatiot" tarkoitetaan operaatioita, joiden henkilökunta sekä rahoitus pimitetään liittovaltion budjetista, eli virallisesti nuo operaattorit voivat olla esimerkiksi metsureita, mutta todellisuudessa kyse on DELTA-FORCE:n tai jonkun muun erikoisjoukon ryhmästä, ja rahoitus tuollaiseen toimintaan saadaan budjeteista, jotka pimitetään valtiolta.
Mutta joissakin tapauksissa on esitetty sellainen väite, että CIA olisi osallistunut huumekauppaan esimerkiksi tarjoamalla huumekauppialle ja heidän tuotteilleen kuljetuspalveluita, joiden kautta hankittu raha on sitten sijoitettu noihin SOCOM:in (Special Operations Command) sekä DEA:n yhteisiin operaatioihin, joissa tietenkin on tulosta syntynyt todella paljon. Mutta kuitenkin tuo tarkoittaisi sitä, että CIA itseasiassa olisi sekaantunut huumekauppaan, ja samalla se tietenkin voi hankkia käyttöönsä heroiinia, LSD:tä sekä meskaliinia, joita nuo miehet tarvitsevat kun he kuulustelevat vankeja kemikaalien avulla, sekä tietenkin puhutaan myös CIA:n valvomista laittomista lääketehtaista, joita tuo palvelu tarvitsee esimerkiksi jonkun operaatiossa sairastuneet tai haavoittuneen operaattorin hoidossa.
Toisaalta huumesodassa on tietenkin jonkin verran rikottava lakia, jotta "under cover"-agentit voivat paljastaa koko organisaation, ja jotta paras mahdollinen tulos saadaan aikaan, niin tietenkin noille huumekauppiaille pitää tarjota sellaista, mitä he itse eivät kykene ostamaan. Tuon takia esimerkiksi CIA:n lentokoneiden pitää aina välillä kuljettaa huumeita, jotta he voisivat sitten etsiytyä noiden Pablo Escobarien lähipiiriin, ja sitä kautta tuhota nuo organisaatiot. Näistä operaatioista saadut rahat kuulemma kanavoidaan sitten huumesotaan eli niillä hankitaan erilaisia sensoreita, jotka laitetaan huumeiden sekaan, jotta katukauppiaiden verkosto saadaan myös samalla kiinni. Eli missään nimessä kukaan CIA:n operaattori ei halua jäädä kiinni huumekaupoista, mutta noihin vale-ostoihin tietenkin liittyy ajatus, että huumeiden sekaan laitetaan GPS-laitteita, joilla sitten voidaan myös nuo paikalliset Crack-kauppiaat saada kiinni samalla kun käräytetään isoja tekijöitä.
https://metsantarinoita.blogspot.fi/
Sunday, August 6, 2017
Robotiikka sekä covert action ovat lyömätön yhdistelmä, koska silloin voidaan rajoittaa niiden henkilöiden määrää, jotka pääsevät näkemään salaisia lasteja.
CIA:n pimeät operaatiot, joista käytetään nimeä “Covert Action” on asia, mistä kerrotaan paljon sellaista, mikä ei ehkä ole totta. Monissa muuten luotettavissa lähteissä on sellainen ikävä puoli, että niitä voidaan helposti kumota oikeudessa käyttäen hyväksi sellaista argumenttia, missä korostetaan noiden tietojen antajien olleen henkilöitä, joilla on syytä kostaa CIA:lle. Ja tämän takia juuri “Covert Actionia” koskevia raportteja ei juurikaan oteta käsittelyyn missään virallisissa oikeusistuimissa.
Tuo toiminta tarkoittaa esimerkiksi informaatiosotaa sekä epäkonventionaalista sotaa jotain USA:n omaksi vihollisekseen merkitsemää tahoa vastaan. Samoin tämä toiminta tarkoittaa myös sotilaskoulutuksen antamista “ystävällismielisille tahoille”, kuten CIA:n johto asian on ilmaissut. Tuohon tämän termin alla olevaan toimenpide-kenttään kuuluu myös operaatioiden “itsenäiseksi finansoinniksi” kutsuttu toiminta, missä esimerkiksi CIA:n hallinnoimista yrityksistä saatuja tuloja siirretään suoraan “pimeiden operaatioiden” ryhmien käyttöön.
Noista ryhmistä käytetään joskus nimeä “CT-team” mikä on lyhenne sanoista “Counter Terror Team”, ja sen tehtäviin kuuluu terroristien etsintä sekä eliminoiminen kaikin mahdollisin keinoin, ja noiden itsenäisen rahoituksen operaatioiden rahoista osa saadaan kuulemma sellaisin keinoin, mitä ei voida pitää kovin hyvänä mainoksena CIA:lle. Eli noiden operaatioiden yhteydessä puhutaan siitä, että osa noista “mustan budjetin” operaatioista saisi rahoituksensa ohi liittovaltion valvonnan, ja osa tuosta budjetista tulisi huumekaupoista. Tai siis oikeastaan voidaan sanoa, että jos joku CIA:n agentti jäisi kiinni jostain huumekartellien kanssa puuhastelusta, niin häntä ei ehkä enää haluttaisi pitää palveluksessa. Kuitenkin näiden operaatioiden yhteydessä esimerkiksi huumeiden välittäjiä on ryöstetty, ja heidän pankkitilinsä on tyhjennetty jostain automaateista.
Ja sitten noiden rahojen siirto noiden itserahoituksessa käytettyihin pankkitilien uumeniin on kuulemma ollut mahdollista. Tuo termi “musta budjetti” tarkoittaa budjettia, johon hankitaan rahat jostain muualta kuin liittovaltion kassasta, ja noita budjetteja käytetään esimerkiksi SOCOM:in operaatioihin, joista ei jostain syystä haluta mainita kongressille. Se mitä nuo operaatiot ovat, on jäänyt kuitenkin selvittämättä, ja tietenkin osa noista huumeista saaduista rahoista kulkeutuu DEA:n eli huumevalvontaviraston operaatioihin, ja tietenkin myös CIA tarvitsee joskus noita rahoja valmistaakseen niin sanottuja “turvataloja”, joissa sen agentit voivat hengähtää sekä myös kuulustella vangittuja terroristeja.
Tuollaisia “turvataloja” tarvitaan joskus myös esimerkiksi korruptoituneiden poliisien sekä muiden virkamiesten kuulusteluihin, jotta heille lahjuksia maksaneet henkilöt löytyisivät. Noissa kuulusteluissa käytetään yleensä Virtuaalitodellisuutta sekä LSD:tä, amfetamiinia sekä natrium pentothal-nimistä ainetta, jonka tarkoitus on vähentää henkilön kykyä vastustaa kuulustelijoitaan. Amfetamiinia sekä LSD:tä käytetään taas ihmisen saattamiseen tilaan, missä hän murtuu unen puutteeseen sekä myös estämään kuulusteluun osallistuvien henkilöiden kasvojen painamisen mieleen, ja Virtuaalitodellisuuden avulla taas henkilölle voidaan uskotella, että hän puhuu vaikkapa imaamille tai Osama Bin Ladenille.
Kuitenkin “pimeiden budjettien yksi käyttökohteista ovat lentokoneet, joita valmistetaan sellaisissa paikoissa kuin AREA-51. Noiden koneiden toiminta ei välttämättä ole niinkään yhteydessä esimerkiksi U.S AIR FORCE:n koneiden vastaavaan toimintaan. Ne saatetaan valmistaa salaa hankituista materiaaleista, ja näiden koneiden valmistamiseen käytetään tiloja, joissa on virallisesti joku varasto. mihin on varastoitu liittovaltion tietokoneista tulevaa jätettä. Yksi kuuluisimmista “mustan budjetin koneista” oli aikoinaan SR-71 “Blackbird”, jonka valmistamiseen käytetty titaani materiaali aikoinaan ostettiin Neuvostoliitosta titaanimetalliromun muodossa.
Nuo koneet valmistettiin äärimmäisen salauksen vallitessa, ja noiden koneiden osat ovat edelleen osittain salaisia, eli itse en näihin tietoihin voisi päästä. Tietenkin salassapito noissa operaatiossa on erittäin tärkeää, joten siksi niistä puhutaan kuiskaten. On kuultu huhuja siitä, että noita mustia operaatioita varten on rakennettu esimerkiksi robottirekkoja, joilla eliminoidaan se mahdollisuus, että kuljettajat kertovat jotain esimerkiksi siitä, mitä tapahtuu AREA-51:ssä, ja tarinoiden mukaan niiden toiminta on hyvin autonomista. Rekat ovat välineitä, joissa on ajateltu tapahtuvan siirtyminen tekoälyä hyödyntäviin robotteihin, joissa käytetään samaa tekniikkaa, kuin mitä käytetään esimerkiksi Mars-luotaimissa, koska tuo robotti ei koskaan väsy ja se ei pidä taukoja, joten jos tuo järjestelmä toimii oikein, niin silloin rekka ei lähde kuljettajan lapasesta, mutta tuohon siirtymiseen robottirekkoihin ilmeisesti on vielä pitkä aika, koska robotti vie silloin kuljettajien työt, ja se sitten tietenkin vaikuttaa näiden laitteiden testaamiseen.
Tarinoiden mukaan niissä on tehokkaat tietokoneet, mitkä sijaitsevat noiden rekkojen ohjaamossa, ja lisäksi tietenkin koodattu radio-ohjaus joka mahdollistaa noiden rekkojen ohjaamisen jopa toiselta puolen maailmaa. Koodattu radio-ohjaus tarkoittaa sitä, että tuo ohjausjärjestelmä käyttää esimerkiksi GSM-pohjaista radiotekniikkaa, jonka avulla auton tietokone voi kommunikoida saumattomasti sekä keskuksessa istuvien operaattorien että tietokonekeskusten supertietokoneiden kanssa, joilta se saa sitten apua laskutoimituksissa, jos sen oma kapasiteetti ei niihin riitä. Joten sitten tietenkin rekoissa on valtavan paljon enemmän tilaa rakentaa suuria ohjaustietokoneita kuin henkilöautoissa, missä tilan ahtaus aiheuttaa myös ylikuumenemisongelmia sekä myös rajoittaa käytettävän koneen tehoa ja myös fyysistä kokoa.
Niiden hyttiin mahtuu tietenkin täysikokoinen serveri, joka sitten kykenee prosessoimaan tuohon autoon kiinnitetyn sensorien järjestelmän antamaa tietoa, joka tulee stereo-kameroista sekä lidar-järjestelmistä, ja jossa sitten kuvan vertailu sekä GPS-laitteet saavat ajoneuvon liikkumaan autonomisesti maanteillä. Ja mikään kovin helposti tehtävä tuollainen ohjelmisto ei sitten ole, koska muuttujia on niin paljon. Ajoneuvon pitää ottaa huomioon sekä normaalit liikennesäännöt että myös erikoistilanteet. Tietenkin se voi kutsua operaattorin paikalle, jos eten tulee ongelmia. Mutta tuo tekoäly sitten valitsee kaikkein parhaan sekä halvimman reitin kohteeseen, joka sitten annetaan operaattorin toimesta auton tietokoneille.
Tuolloin tietenkin auto tarvitsee GPS-navigaatiota sekä myös esimerkiksi tiehallinnon tietoja siitä, onko joku tie poikki tai missä tuo rekka voisi käydä tankkaamassa. Koska autossa ei ole kuskia, niin silloin pitää tankkaaja kutsua paikalle, kun tuo väline liikkuu keskellä moottoritietä. Tuo voisi selittää sen, miksi niiden rattien takaa ei koskaan löydy ketään ihmisiä, vaikka niitä on ehkä joskus koetettu pysäyttää. Huhujen mukaan noiden rekkojen voimansiirto on diesel-sähköinen, eli sen moottori pyörittää generaattoria, mikä toimittaa virtaa jokaisessa akselissa olevalle sähkömoottorille. Eli jos tuo on totta, niin silloin nämä rekat sitten kulkevat todella kovaa vauhtia. Tai ainakin itse toimisin noin, jos minun pitäisi salata jotain noissa rekka-autoissa kulkevia tavaroita.
https://marxjatalous.blogspot.fi/
https://marxjatalous.blogspot.fi/
Friday, August 4, 2017
Rap-managerin toimistosta löytyi huumeita, tarkastuksen syynä poseeraaminen leikkiaseen kanssa
| Kuva ei liity tapaukseen (Lehtikuva) |
Erään rap-managerin toimistosta löytyi kasa huumeita sekä aseita, joiden jäljille poliisi pääsi tuon henkilön lähettämän sosiaalisen median viestin kautta, missä poseerattiin leikkiaseen kanssa. Tuosta kuvasta sitten tehtiin ilmoitus, mistä seurasi kotietsintä. Tuo rap-manageri muuten ei ole ensimmäinen ihminen Suomessa tai maailmalla, joka käyttää tällaisia temppuja hälventääkseen epäilyjä, jotka koskevat hänen liikeoimiaan. Yleensä tällaiset kuvat, missä joku alamaailman sankari poseeraa replica-aseiden kanssa on tarkoitettu siihen, että poliisi saadaan tekemään turhia kotietsintöjä, ja sitten etsinnän aikana voidaan todeta, että ”tiedättehän millaisten ihmisten kanssa olen tekemisissä”.
Kun puhutaan siitä, miten poliisi oikeasti toimii, niin tietenkin noiden synkkiä asioita käsittelevien rap-artistien kanssa pitää olla hiukan varovainen, koska heillä voi olla yhteyksiä vääriin ihmisiin. Mutta se tietenkin sitten voi aiheuttaa kotietsinnän, jos tuollaisiin ihmisiin säännöllisessä yhteydessä oleva henkilö sitten esittelee aseita. Ja viranomainen lähtee aina noissa tapauksissa siitä, että nämä aseet ovat oikeita sekä niihin on olemassa panoksia. Kun sitten kotietsintää lähdetään tekemään, niin alla olevassa lehtijutussa kerrotaan esimerkiksi kätköstä, missä oli Placebo-lääkkeitä, mikä varmasti saa aikaan sellaisia kysymyksiä, että miksi joku kätkee täysin laillisia pastilleja välikaton väliin?
Ja samalla tietenkin se, millaista musiikkia nämä artistit sitten julkaisevat kertoo jotain siitä, millaisissa piireissä tuo henkilö liikkuu. Jos sitten ihmisen kanssakäyminen rikollisia ihailevien tahojen kanssa on päivittäistä, niin silloin tietenkin kyseessä on tapaus, missä voidaan hyvällä syyllä epäillä sitä, että joku noista muusikoista ei ehkä saakaan tulojaan musiikista. Yleensä tuollainen hyvin ikävällä tavalla rap-muusikoiden mainetta pilaava henkilö sitten markkinoi itseään jonain anarkistina, joka vain puolustaa yksilön vapautta.
Mutta kuitenkin tuollaisten ihmisten musiikki pitää sisällään lähinnä hyvin väkivaltapitoista tekstiä, missä ihmisiä kohdellaan kuin jossain väkivalta-elokuvissa. Yleensä huumeiden käyttö näkyy siinä, että henkilön todellisuudentaju ikään kuin katoaa, ja hän alkaa esittää sellaisia kuvitelmia, missä joku huumejengi alkaa hallita koko maata. Ja sitten tietenkin kun ihmisen omakuva alkaa vääristyä, niin silloin myös alkavat riimit koventua. Seurauksena saattaa olla se, että koko bändin tuotanto alkaa muistuttaa jotain muuta kuin normaalia musiikkia. Kun tuollaisen rap-levyn sitten joku sattuu ostamaan ja äiti kuulee nuo sanoitukset, niin silloin tietenkin hän saattaa huolestua hyvin vakavasti, ja seurauksena voi olla käynti psykiatrin juttusilla.
Eli itse kyllä uskon, että jos ihminen soittaa jatkuvasti hyvin väkivaltaista musiikkia, niin häntä saatetaan kaveripiirissä pelätä hyvin paljon, ja se sitten tietenkin lopulta tulee vanhempien tietoon. Ja tuolloin tietenkin seuraa keskustelu koulupsykiatrin kanssa, jossa selvitetään se, miksi tuollainen henkilö istuu kaiken aikaa napit korvillaan kuuntelemassa sitä, kuinka kaduista tehdään sotatantereita. Joskus tällaisen asian saattaa vanhempien tietoon huumekauppias itse, jotta hän saisi sitten lapsen välit poikki vanhempiinsa. Mutta kun palataan näihin huumemiehiin, niin tietenkin he joskus yrittävät selvitä poliisien käsistä sillä, että he soittavat viranomaisille ilmiantoja itsestään, ja sitten kun tarkastus tapahtuu, niin silloin tietenkin autosta löytyy jotain pusseihin pakattuja yskänpastilleja, joita selitetään ties millä promootiolahjalla.
https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/rap-manageri-katki-huumeita-ja-aseita-yrityksensa-tiloihin-korsoon-leikkipyssykuva-facebookissa-johti-vuosien-tuomioon/6524278
https://vapaaverkkojulkaiseminen.blogspot.fi/
https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/rap-manageri-katki-huumeita-ja-aseita-yrityksensa-tiloihin-korsoon-leikkipyssykuva-facebookissa-johti-vuosien-tuomioon/6524278
https://vapaaverkkojulkaiseminen.blogspot.fi/
Wednesday, July 12, 2017
MDPV:n aiheuttama aivosolujen tuho ei ole ainoa syy huumeiden käyttäjien invalidisoitumiseen
![]() |
| Kuva: YLE |
MDPV tai metamfetamiini, josta käytetään myös nimeä "Chrystal meth" on erittäin vaarallinen supervoimakas amfetamiini. Siitä tekee vaarallisen tuon aineen erittäin voimakas addiktiivisuus sekä se, että tuota synteettistä ainetta otetaan yleensä suhteellisesti enemmän kuin varsinaista amfetamiinia, eli samasta syystä fentanyyli on vaarallisempaa kuin heroiini. Se johtuu siitä, että nämä metamfetamiini sekä fentanyyli ovat paljon vahvempia kuin ne valmisteet, mitä niillä korvataan. Tuon takia niiden käyttäjiltä saattaa esimerkiksi sydän pysähtyä tai hengitys lamaantua paljon helpommin, kuin "luonnollisten huumeiden" käyttäjiltä.
Mutta samalla noiden aineiden käyttöön liittyy muitakin fysikaalisia ominaisuuksia, kuten se että varsinkin MDPV sisältää asetonia, joka liuottaa aivosolujen myoleenituppia erittäin tehokkaasti. Joten silloin voidaan puhua ikään kuin supervoimakkaasta liuottimesta, jota ruiskutetaan verisuoniin. Tuolloin nämä yhdisteet vaikuttavat samalla tavoin, kuin tinneri vaikuttaa hengitettäessä, mutta vaikutus on vain paljon voimakkaampaa. Huumeiden käyttäjien aivovauriot eivät kuitenkaan johdu ainoastaan tästä asiasta, vaan kun henkilö ottaa paljon vahvempaa huumetta, kuin mitä hän on ajatellut, niin silloin tietenkin saattavat jalat lähteä alta, ja hän lyö esimerkiksi päänsä maahan. Tai sitten ryhdytään kuvittelemaan, että maailmassa ei mitään pahaa voisi tapahtua, ja seuraavaksi lähdetään ylittämään katua katsomatta oikeaan tai vasempaan, jolloin auto saattaa tönäistä tuon henkilön nurin.
Samoin esimerkiksi pahoinpitely voi aiheuttaa vakavan aivovaurion tai kuoleman, jos potkut osuvat päähän tai joku alkaa hyppiä uhrin päällä. Eli huumeiden käyttäjillä on aggressiivisuutta sekä impulsiivista käytöstä, eivätkä he aina osaa hillitä itseään, jolloin aivan mitättömät erimielisyydet saattavat purkautua erittäin voimakkaana aggressio-kohtauksena ja äärimmäisen raakana pahoinpitelynä, vaikka yleensä noiden henkilöiden fyysinen kunto on niin huono, että heistä ei ole kovin suurta vaaraa muille kuin muille narkomaaneille, elleivät he sitten ole varustautuneet aseilla kuten veitsillä. Samoin nuo henkilöt voi kyllä kadulla erottaa melko pitkältä, joten tuollaisia ihmisiä on suhteellisen helppo kiertää, eikä heidän olemuksensa muutenkaan houkuttele käymään juttusille.
Eli tuo normaali päihdeongelmaisten kesken tapahtuva pahoinpitely yleensä tapahtuu silloin, kun joku istuu tai makaa maassa, jolloin uhrin päälle käydään joukolla potkimalla häntä tai hyppimällä hänen päällään. Mutta yleisin kuolinsyy taitaa kuitenkin olla kaatuminen liukkaalla kadulla, ja kun ne refleksit eivät toimi, niin silloin pää osuu helposti maahan. Mutta myös hankeen nukahtaminen saattaa aiheuttaa hypotermian, ja myös itsemurhat ovat suhteellisen yleisiä. Eli kun huumeita ei enää saa, niin seurauksena saattaa olla syvä masennus ja itsetuhoisia ajatuksia, mitkä johtavat sitten hyvin ikävään ratkaisuun. Samoin noiden huumeiden käyttäjät saattavat täytellä ruiskujaan esimerkiksi vessanpöntöistä sekä "jatkaa huumetta" esimerkiksi pesuaineilla tai muilla kemikaaleilla. Ne tietenkin sitten kuluttavat elimistöä todella paljon.
https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/paihdehoitoon-paatyvat-yha-aggressiivisempia-ja-huonokuntoisempia-ylilaakari-syyna-rajahdysmaisesti-yleistynyt-aivoja-tuhoava-huume/6500882#gs.k3HZHQ4
https://fi.wikipedia.org/wiki/MDPV
Sunday, June 18, 2017
Lääkityksen vaaroista hiukan lisää
On olemassa lääkityksiä, joiden vaikutus ei ole aivan sitä, mitä niiden käyttäjä toivoisi. Vaikka kyseiset ehkä hyvinkin huumaavat lääkkeet tuntuvat mukavilta käyttää, niin niitä ei ole tarkoitettu käytettäväksi missään "rave"-juhlissa. Noita lääkkeitä käytetään erityisesti huumevieroituksessa sekä saattohoidossa, ja myös erilaisten munuaissairauksien ja luuydinterapioiden yhteydessä, koska tuolloin kyseinen hyvinkin kivulias dialyysi tai kemoterapia saadaan tuntumaan siedettävältä, ja niiden tuntomerkki on se, että niitä käyttävä potilas ei hikoile edes kovalla helteellä, vaikka hänellä olisi esimerkiksi pilottitakki tai villapaita päällä.
Tällaisten lääkkeiden aiheuttaman hyvän olon tarkoitus on nimenomaan saada kyseinen potilas ottamaan noita aineita, jotta hänen hoitonsa onnistuisi parhaalla mahdollisella tavalla. Kuitenkin noiden lääkkeiden kanssa pitää olla hyvin varovainen, ja käyttää samalla tarkoin suunniteltuja seurantoja, joiden avulla potilaan lihomista sekä hänen muuta terveyttään seurataan erittäin tarkasti. Näet näihin lääkkeisiin kuuluu usein myös valvottu ruokailu, sekä erityinen ravintoterapia, koska jos potilas syö väärin, niin hän alkaa sitten lihoa aivan valtavasti. Näet se miten tuo lääke saa potilaan olon hyväksi keskellä kesää on melko yksinkertainen, se alentaa hänen ruumiinlämpöään hieman, jotta henkilö ei hikoilisi.
Noiden lääkkeiden aikaansaama kehon lämpötilan alennus tapahtuu yksinkertaisesti salpaamalla solujen energian tuotantoa, jolloin ruumiinlämpö lähtee alenemaan. Tuon jälkeen potilas tietenkin tuntee olonsa hieman paremmaksi kuin yleensä, mutta silloin hänen pitää muistaa, että keho kuluttaa tuolloin vähemmän energiaa kuin normaalisti. Näin ollen tuollainen tilanne, missä potilaalla on tuollainen lääke, on tilanne se, että hän alkaa lihoa, mikäli tuo henkilö ei ala vähentää ruoan määrää.
Jos henkilö kuitenkin syö liikaa, niin silloin on vaarana se, että hänen painonsa nousee hyvin nopeasti lyhyessä ajassa, ja tuolloin saattaa puku alkaa puristaa hyvin nopeasti ja salakavalasti. Tämän takia pitää lääkärin aina kertoa potilaalleen, miten hänen käyttämänsä lääkkeet tehoavat, ja voiko niiden kanssa ottaa alkoholia. Näet alkoholi pitää sisällään paljon enemmän energiaa kuin esimerkiksi margariini, ja silloin on vaarana se, että liika energia alkaa jäädä potilaan kehoon liian rasvan muodossa. Näet jos keho saa energiaa paljon, niin se alkaa varastoida ruuasta saamaansa rasvaa henkilön ruumiiseen, ja silloin saattaa paino kohota hyvin nopeasti
http://metsantarinoita.blogspot.fi/
Saturday, February 18, 2017
Huumeiden käyttäjien asunnoista löytyi outoja kemikaaleja, eli oliko joku aikeissa tehdä pommeja, joilla kilpailijoita raivataan tieltä
Huumeiden käyttäjien asunnoista on löytynyt outoja kemikaaleja kuten metallista natriumia sekä rikkihappoa, joista molemmat ovat hiukan erikoisia aineita jopa näille henkilöille. Tässä alla olevassa lehtijuttussa ei kerrota sitä, että paljonko noita aineita on asunnoista löydetty, mutta mitään erityisen miellyttäviä ajatuksia niistä ei mieleeni tule. Nimittäin metallinen natrium on erittäin reaktiivista ainetta, joka varsinkin veteen pudotessaan vapauttaa vetyä sekä syttyy käytännössä itsestään palamaan.
Tai siis metalli vapauttaa ensin vetyä vedestä, ja tuossa reaktiossa vapautuva lämpö sitten sytyttää vedyn palamaan. Kyseisellä metallilla on sellainen hauska ominaisuus, että se kelluu vedessä, ja vedyn kehittyminen tuossa reaktiossa saa aikaan sellaisen asian, että tuo veteen joutunut natriuminpala ikään kuin hyppii veden päällä. Reaktio on erittäin mukava katsella. Kyseessä on alkalimetalli, jota pitää säilyttää paloöljyyn upotettuna tai muuten sellaisessa tilassa, jossa se ei pääse kosketuksiin ilman tai kosteuden kanssa. Tuon äärimmäisen reaktiivisen metallin käyttökohteita ovat erilaiset kemian teollisuuden kohteet, joita en tässä nyt ryhdy luettelemaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Natrium
Mutta ne voi jokainen katsoa itse Wikipediasta. Kuitenkin voidaan sanoa, että Natriumia käytetään erityisesti muuten natriumsyanidin valmistamiseen, ja tuo aine on erittäin myrkyllistä. Rikkihappoa käytetään räjähteiden valmistukseen, eli muistaakseni monissa pommi-iskuissa on käytetty sellaista yhdistelmää, jossa esimerkiksi petroliin on lisätty rikkihappoa, joka sitten on aiheuttanut sen, että tuo aine on muuttunut räjähteeksi, joten se että asunnoista on löytynyt natriumia voi merkitä sitä, että nuo henkilöt tai joku heidän lähipiiristään ovat olleet aikeissa tehdä pommin, missä natrium toimii kemiallisena sytyttimenä, ja räjäyttää sitten tuon varsinaisen nestemäisen räjähteen.
Tuollainen pommi oli käytössä silloin, kun Hitler aiottiin esikuntineen räjäyttää kappaleiksi. Eli siinä natrium sijoitetaan astiaan, jonka sitten happo polttaa puhki, ja tuon jälkeen tämä metalli pääsee reagoimaan toisessa astiassa olevan veden kanssa, jolloin syntyy liekkejä, jotka sytyttävät tuon räjähteen. Näistä aineista epäilen että nämä henkilöt ovat saattaneet olla pommintekopuuhissa. Tai sitten joku muu on aikonut tehdä pommin, millä aikoo sitten hiukan raivata kilpailijoita pois tieltään, eli tästä huomaamme, että huumemaailmassa ei vallitse mikään konsensus.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rikkihappo
Enkä itse usko että tuota ainetta kukaan tietoisesti suoneensa vetää. Niin kovasta kemikaalista on kuitenkin kysymys, että väkevänä seoksena se sulattaisi huumeruiskut. Tässä jutussa ei kuitenkaan lue, että millaista vahvuutta tuossa hapossa on käytetty, eli joku on tietenkin voinut tehdä kavereilleen käytännön piloja. Tai miksi näitä sairaan huumorin ilmentymiä nyt sitten kutsutaan, missä kaveri huijataan vetämään suoneen jotain teollisuuskemikaaleja.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/ss-huumeidenkayttajien-asunnoista-loydetty-outoja-
kemikaaleja/6316920
https://vapaaverkkojulkaiseminen.blogspot.fi/
Monday, December 12, 2016
Maksullisten tietoturvaohjelmien käyttö tietokoneessa tai mobiililaitteessa ei välttämättä ole mitenkään tarpeellista, ja viranomaisia ei netissä voida koskaan paeta
Tietoturva on suuri business, jossa ratsastetaan ihmisten pahimmilla peloilla, eli noiden markkinointimiesten teemana on se, että "jos et tätä ohjelmaa käytä, niin silloin joku saa tietää, että et ole täydellinen". Kun puhutaan tästä netissä tapahtuvasta vakoilusta sekä tiedustelutyöstä yleensä, niin silloin tällöin väitetään, että lataamalla tiettyjä ohjelmia internetistä, niin voidaan välttyä esimerkiksi NSA:n harjoittamalta nettitiedustelulta.
Ja tuo asia kuitenkin on pelkkää harhaa, koska viranomaisten kyky valvoa ihmisten netin käyttöä on melkein rajaton. Eli toki telehallinto- tai televalvontaviranomaiset voivat ohjata ihmisen kaiken internetliikenteen omien reittitimiensä sekä palvelimiensa kautta, jos nämä haluavat niin tehdä. Syy miksi tietoturvaa markkinoidaan ihmisille on se, että jos he hankkivat tietoturvaohjelman, niin "Supo-setä" ei saa tietää, millä kotisivuilla he aikaansa viettävät, mikä ei varmaan ole kenenkään mielestä edes realistinen vaihtoehto.
Kun puhutaan nettitiedustelusta niin silloin aina keskustellaan siitä, että millä tavoin ihmiset saisivat sitten käyttää Internetiä vapaasti, ilman että kukaan puuttuu esimerkiksi keskustelujen sisältöön mitenkään, mutta samalla unohdetaan sellainen aspekti, että mitä ihmiset sitten netissä tekisivät, jos valvontaa ei olisi. Vaikka netin valvontaa voidaan pitää ihmisten yksityisyyteeen kohdistuvana loukkauksena, niin kuitenkin voidaan kysyä, että olisiko mukavaa, että siellä saisi esittää mitä hyvänsä trollaamista, väkivaltaan yllyttämistä tai esimerkiksi jengin tekemiä pahoinpitelyitä? Eli toki on hienoa että tästä valvonnasta keskustellaan, varsinkin nyt kun johtavia poliiseja on jäänyt kiinni kähminnästä, ja Turkissa on yritetty sotilasvallankaappausta.
Toki nämä asiat ovat sellaisia, että niiden takia teleliikennettä kannattaa sitten valvoa, vaikka uudet sananvapauden airuet tietenkin haluaisivat valvonnan pois kaikesta siitä, mitä netissä kirjoitetaan. Ja samoin ei voida myöskään sivuuttaa huumeiden myyyntiä harjoittanutta nettikauppaa, joka oli lähettänyt ilmaisnäytteitä lapsille. Kyseinen toiminta on melko törkeää, ja samalla hyvin huolestuttavaa. Eli myös aseita on myyty Internetissä siten, että jollain kotisivulla on ollut kuvia muka "splatteriaseitsa", mutta jos henkilö on tiennyt oikean sähköpostiosoitteen, niin silloin on postiluukusta tullut esimerkiksi AK-47 kiväärejä, joita on valmistettu jossain Pakistanilaisessa pajassa ilman lupaa. Toki tuo "sananvapaus" on noiden ihmisten mielestä hyvin subjektiivinen käsite, joka koskee vain heidän omia kirjoituksiaan tai mielipiteitään, ja muille sitten huudellaan sitä mitä sylki suuhun tuo.
Ja jos joku sitten uskaltaa kohottaa äänensä kyseisiä tahoja vastaan, niin silloin tietenkin vastauksena on väkivaltaa sekä uhkailua. Vaikka kaikki me tiedämme, miten paljon ihmiset rakastavat sitä, että he saavat julkaista toisia ihmisiä koskevia uhkailuja sekä kirosanoja, niin kuitenkin voidaan sanoa, että sananvapauden takia on varmasti muutamia kouluampujia jäänyt kiinni, kun he ovat esittäneet aseita netissä, eli sen takia internet on loistava keskustelupaikka. Jos puhutaan siitä, miten esimerkiksi yhteiskunta on reagoinut siihen, miten ampuma-aseisiin suhtaudutaan, niin noista aseista käytävään keskusteluun on liittynyt hyvin erikoinen aspekti, missä joidenkin ihmisten tunteet tuntuvat kuumenevan heti, kun aselupien myöntämismenettelystä keskustellaan.
Jos ihminen menettää malttinsa heti, jos joku puhuu vaikkapa rynnäkkö- tai automaattiaseiden lupakäytännöstä, niin silloin voidaan miettiä ihan oikeutetusti sitä, että onko tuollaisen henkilön sitten hyvä omistaa mitään aseita? Jos hänellä ei ole aseiden kanssa mitään salattavaa, niin miksi hänen pitää sitten hermostua? En tässä tietenkään vastusta sitä, että maassamme omistetaan aseita, vaan sitä että joku vastuuton henkilö sitten saa käsiinsä aseen, jota hän ei kykene valvomaan esimerkiksi päihteiden käytön tai jonkin sairauden takia. Kysymys ei ole silloin yksilön vapaudesta, vaan siitä että henkilö saattaa ajattelemattomuuttaan luovuttaa aseita ihmisille, jotka eivät niitä osaa tai halua käyttää kuten lainsäätäjä on niitä halunnut käytettävän. Jos keskustellaan alamaailman miesten tai "liivijengien" haltuun päätyneistä aseista, niin periaatteessa ne varmasti on haettu ihan asiallisilla perusteluilla.
Eli urheilu- tai reserviläisammunta on ollut aseen hankkimisen perusteena, joka on kirjoitettu aseenkantolupaan, mutta sitten tuo ase on siirtynyt jostain syystä katujen auktoriteetiksi, joko varkauden tai aseen omistajan oman toiminnan kautta. Ja tietenkin laillisen aseen kautta voidaan patruunoita "luukuttaa" omille kavereille. Mutta kuten tiedämme, niin esimerkiksi nettiä työssään käyttävät poliisit voivat "trollata" eli houkutella ihmisiä puhumaan noista asioista esimerkiksi netin keskusteluryhmissä. Ja jos sitten "kaverilla on tykki, jonka hän haluaa myydä", niin silloin varmasti kyseinen ase kannattaa takavarikoida, jotta se ei päädy väärään käyttöön.
Ja tuo asia kuitenkin on pelkkää harhaa, koska viranomaisten kyky valvoa ihmisten netin käyttöä on melkein rajaton. Eli toki telehallinto- tai televalvontaviranomaiset voivat ohjata ihmisen kaiken internetliikenteen omien reittitimiensä sekä palvelimiensa kautta, jos nämä haluavat niin tehdä. Syy miksi tietoturvaa markkinoidaan ihmisille on se, että jos he hankkivat tietoturvaohjelman, niin "Supo-setä" ei saa tietää, millä kotisivuilla he aikaansa viettävät, mikä ei varmaan ole kenenkään mielestä edes realistinen vaihtoehto.
Kun puhutaan nettitiedustelusta niin silloin aina keskustellaan siitä, että millä tavoin ihmiset saisivat sitten käyttää Internetiä vapaasti, ilman että kukaan puuttuu esimerkiksi keskustelujen sisältöön mitenkään, mutta samalla unohdetaan sellainen aspekti, että mitä ihmiset sitten netissä tekisivät, jos valvontaa ei olisi. Vaikka netin valvontaa voidaan pitää ihmisten yksityisyyteeen kohdistuvana loukkauksena, niin kuitenkin voidaan kysyä, että olisiko mukavaa, että siellä saisi esittää mitä hyvänsä trollaamista, väkivaltaan yllyttämistä tai esimerkiksi jengin tekemiä pahoinpitelyitä? Eli toki on hienoa että tästä valvonnasta keskustellaan, varsinkin nyt kun johtavia poliiseja on jäänyt kiinni kähminnästä, ja Turkissa on yritetty sotilasvallankaappausta.
Toki nämä asiat ovat sellaisia, että niiden takia teleliikennettä kannattaa sitten valvoa, vaikka uudet sananvapauden airuet tietenkin haluaisivat valvonnan pois kaikesta siitä, mitä netissä kirjoitetaan. Ja samoin ei voida myöskään sivuuttaa huumeiden myyyntiä harjoittanutta nettikauppaa, joka oli lähettänyt ilmaisnäytteitä lapsille. Kyseinen toiminta on melko törkeää, ja samalla hyvin huolestuttavaa. Eli myös aseita on myyty Internetissä siten, että jollain kotisivulla on ollut kuvia muka "splatteriaseitsa", mutta jos henkilö on tiennyt oikean sähköpostiosoitteen, niin silloin on postiluukusta tullut esimerkiksi AK-47 kiväärejä, joita on valmistettu jossain Pakistanilaisessa pajassa ilman lupaa. Toki tuo "sananvapaus" on noiden ihmisten mielestä hyvin subjektiivinen käsite, joka koskee vain heidän omia kirjoituksiaan tai mielipiteitään, ja muille sitten huudellaan sitä mitä sylki suuhun tuo.
Ja jos joku sitten uskaltaa kohottaa äänensä kyseisiä tahoja vastaan, niin silloin tietenkin vastauksena on väkivaltaa sekä uhkailua. Vaikka kaikki me tiedämme, miten paljon ihmiset rakastavat sitä, että he saavat julkaista toisia ihmisiä koskevia uhkailuja sekä kirosanoja, niin kuitenkin voidaan sanoa, että sananvapauden takia on varmasti muutamia kouluampujia jäänyt kiinni, kun he ovat esittäneet aseita netissä, eli sen takia internet on loistava keskustelupaikka. Jos puhutaan siitä, miten esimerkiksi yhteiskunta on reagoinut siihen, miten ampuma-aseisiin suhtaudutaan, niin noista aseista käytävään keskusteluun on liittynyt hyvin erikoinen aspekti, missä joidenkin ihmisten tunteet tuntuvat kuumenevan heti, kun aselupien myöntämismenettelystä keskustellaan.
Jos ihminen menettää malttinsa heti, jos joku puhuu vaikkapa rynnäkkö- tai automaattiaseiden lupakäytännöstä, niin silloin voidaan miettiä ihan oikeutetusti sitä, että onko tuollaisen henkilön sitten hyvä omistaa mitään aseita? Jos hänellä ei ole aseiden kanssa mitään salattavaa, niin miksi hänen pitää sitten hermostua? En tässä tietenkään vastusta sitä, että maassamme omistetaan aseita, vaan sitä että joku vastuuton henkilö sitten saa käsiinsä aseen, jota hän ei kykene valvomaan esimerkiksi päihteiden käytön tai jonkin sairauden takia. Kysymys ei ole silloin yksilön vapaudesta, vaan siitä että henkilö saattaa ajattelemattomuuttaan luovuttaa aseita ihmisille, jotka eivät niitä osaa tai halua käyttää kuten lainsäätäjä on niitä halunnut käytettävän. Jos keskustellaan alamaailman miesten tai "liivijengien" haltuun päätyneistä aseista, niin periaatteessa ne varmasti on haettu ihan asiallisilla perusteluilla.
Eli urheilu- tai reserviläisammunta on ollut aseen hankkimisen perusteena, joka on kirjoitettu aseenkantolupaan, mutta sitten tuo ase on siirtynyt jostain syystä katujen auktoriteetiksi, joko varkauden tai aseen omistajan oman toiminnan kautta. Ja tietenkin laillisen aseen kautta voidaan patruunoita "luukuttaa" omille kavereille. Mutta kuten tiedämme, niin esimerkiksi nettiä työssään käyttävät poliisit voivat "trollata" eli houkutella ihmisiä puhumaan noista asioista esimerkiksi netin keskusteluryhmissä. Ja jos sitten "kaverilla on tykki, jonka hän haluaa myydä", niin silloin varmasti kyseinen ase kannattaa takavarikoida, jotta se ei päädy väärään käyttöön.
Saturday, September 3, 2016
Nettihuumekaupan ongelmista sekä sen antamasta mahdollisuudesta lavastaa kaveri rikolliseksi.
"Deep Webistä" sa melkein mitä hyvänsä, kuten tässä erittäin ikävässä tapauksessa, missä suomalaiset veljekset ovat myyneet huumeita avoimesti Internetissä on havaittu. Ja vaikka tulli kuuluttaa voittoaan hyvin näkyvästi, niin kuitenkin voidaan sanoa, että ketään ei olla tuomittu, ennen kuin oikeudenkäynti on alkanut, ja uutta tässä tapauksessa on se, että rikolliset ovat "kuittailleet" tullille ja muille viranomaisille avoimesti. Tätä ei ennen olisi tapahtunut, koska media oli erittäin tarkka siitä, että mitään muuta kuin viranomaisen kantaa ei esitetty julkisessa sanassa. Joidenkin ihmisten mielestä osa netin huumekaupasta on sellaista, että sen tarkoitus on enemmänkin saada aikaan rajoituksia Internetin käyttöön, kuin myydä todellisia huumeita. Niin onneton niiden konsepti on, että kukaan ei varmasti usko, että esimerkiksi heroiinia voidaan tilata netistä, ilman pelkoa kiinnijäämisestä.
Tämän takia voidaan sanoa, että Internet on mullistanut sekä rikostutkinnan että rikollisten toiminnan. Teoriassa Internet on turvallinen paikka kaupata huumeita, jos vain saa jonkun WEB-hotellin ylläpitämään omia kotisivuja, joiden kautta kauppaa voidaan käydä. Mutta jos sitten käy niin, että viranomaiset kiinnostuvat tuosta WEB-kaupasta, niin silloin sen ylläpitäjä voidaan jäljittää IP-osoitteen avulla, ja kuten tiedämme, niin WEB-palvelu vaatii staattisen eli kiinteän IP-osoitteen, joka pitää tilata palvelun tarjoajalta erikseen.
Muuten palvelun käyttö on erittäin työlästä, koska erinäisistä syistä tietokoneiden IP-osoitteet vaihdetaan aika ajoin esimerkiksi piratismin kitkemiseksi, ja jos palvelimen IP-osoite vaihtuu kaiken aikaa, niin silloin sinne pääsee kirjautumaan vain siksi ajaksi, kun tuo IP-osoite on voimassa, ja kirjautuminen pitää sitten tehdä IP-osoitteen perusteella. Ja jos internetissä kaupataan esimerkiksi huumeita tai aseita, niin silloin voi nettipiuha napsahataa poikki hyvin nopeasti, kun FICORA poistaa tuon nettiyhteyden käytöstä. Mutta toki noita huumeiden WEB-kauppoja voidaan ylläpitää myös viranomaisten toimesta, eli niiden avulla otetaan kiinni esimerkiksi ydinlaitoksissa tai muuten sellaisissa tehtävissä toimivia henkilöitä, jotka eivät työnsä puolesta saa käyttää huumeita.
Tällaisia henkilöitä ovat esimerkiksi lentokapteenit, tietyt sotilaat sekä joissakin tapauksissa raskaita konetuliaseita kantavat poliisit ja muutenkin tarkkuutta vaativaa työtä tekevät henkilöt. Eli kyseessä on tuolloin "hoeney pot" niminen asia, jossa asiakkaita houkutellaan ostamaan kiellettyä tavaraa netistä. Huumeet sekä valeostot ovat erittäin mielenkiintoisia nimen omaan poliisien kannalta, jotka sitten ainakin osittain kannattavat huumeiden täyskieltoa yhteiskunnassa. Näet se että esimerkiksi Hollannista saa ostaa huumeita hyvin helposti saa varmasti aikaan sen, että joku lahjuksia ottava huumepoliisi sitten ostaa laillista huumetta, ja esimerkiksi sujauttaa sen jonkun työtoverin tai tuomarin autoon, sekä lisää noita pillereitä teehen, jolloin tuo ihminen voidaan lavastaa syylliseksi.
Siksi on hyvin ongelmallista että huumeiden käyttö on kriminalisoitua. Se antaa mahdollisuuden siihen, että esimerkiksi joku kadetin tuttava sujauttaa tämän kahviin amfetamiinia tai tarjoilee kannabisteetä tälle, jotta voi sitten tuon henkilön uran tuhota. Ja tietenkin on olemassa "El Classico", millä saadaan oma vihamies näyttämään erittäin epäilyttävältä. Eli henkilö menee Amsterdamiin, ja ostaa sieltä kannabispensaan siemeniä, ja lähettää ne vihamiehelleen kirjeessä. Siinä vasta naurattaa, kun tällainen kirje putoaa tullin syliin, ja kaverin kotia tutkii muutama huumepoliisi. Saman tempun voi muuten tehdä WEB-huumekaupan kanssa, eli tilataan kaverille sieltä huumeita, jotta hänelle saadaan aikaan ikävyyksiä,
Se että huumeista puhutaan nykyään muuhinkin sävyyn kuin pelkästään kriminalisoivasti kuitenkin auttaa esimerkiksi narkomaaneja hakeutumaan hoitoon. Se että esimerkiksi Filippiineillä on käynnissä kovan luokan poliisioperaatio huumeita vastaan, mikä sitten tietenkin kohdistuu köyhille alueille saa aikaan vastalauseita. Kuitenkin pitää muistaa se, että nuo huumekauppiaat toimivat pääosin juuri slummeissa, joista myös keskiluokan edustajat käyvät aineensa hakemassa. Samoin myös huumeiden katukauppaa harjoittavat henkilöt asuvat usein nimen omaan keskiluokan lähiöissä ja ajavat sitten slummiin kauppaamaan huumeita, koska eivät halua naapuriensa tietävän toiminnastaan yhtään mitään, ja slummeissa ei ole valvontakameroita, joten kauppaa on siellä helppo tehdä, ilman että kauppiaan vanhemmat saavat asiasta tietää.
pseudotiedetta.blogspot.fi
Friday, September 2, 2016
Katukaupasta ostettujen pillereiden vaaroista
Kun puhutaan pillereistä, niin niitä ei koskaan kannata lähteä ostamaan mistään katukaupasta, koska tuo katukauppias ei ehkä tiedä itsekään mitä ne oikeastaan sisältävät. Syy miksi pillereistä kannattaa olla huolissaan, varsinkin jos huumekoira ei niitä ole tullissa löytänyt, on se että ne saattavat olla jotain aivan muuta kuin huumetta. Paras vaihtoehto tietenkin olisi se, että nämä pillerit olisivat jotain luontaistuotteita, joita on pilanpäiten myyty huumeina jollekin narkomaanille. Mutta joskus nämä pillerit ovat olleet antibiootteja, jotka voivat suurina annoksina sekä alkoholin kanssa nautittuna saada aikaan erittäin pahoja seurauksia tuolle pillerin käyttäjälle.
Eli kuten tiedämme, niin antibiootit tappavat bakteereja, ja siksi niitä pitää käyttää täysin oikein. Meidän suussamme elää joukko bakteereita, joiden tehtävänä on puolustaa ihmistä, ja estää esimerkiksi sienten kiinnittyminen hammaskiilteeseen, ja siksi antibioottien tehoaineiden pitoisuutta säädellään erittäin tarkasti. Ja osa antibiooteista pitää sisällään esimerkiksi eläviä homesieniä, jotka sitten tuhoavat bakteereita myös kurkkutorvesta, ja tämän takia on tärkeää, että niitä syödään ohjeen mukaan, jotta antibiootti ei tuhoa liikaa noita hyödyllisiä bakteereita.
Jos antibioottien kanssa juo alkoholia, niin ne saattavat aiheuttaa sen, että suun sisäpinnan bakteeripeite tuhoutuu, ja silloin ihmisen hammaskiille altistuu sellaiselle happohyökkäykselle, että siinä varmasti tulee itku. Koska yhdessä alkoholin kanssa otettu antibiootti tuhoaa suun oman bakteeripeitteen, niin silloin esimerkiksi leivästä tulleet bakteerit sekä sienet pääsevät kasvamaan henkilön suussa, ja tuloksena saattaa olla erittäin vakava tulehdus. Mutta jos henkilö juo suuren määrän alkoholia sekä syö paljon antibiootteja, niin silloin saattaa käydä niin, että suoliston sekä vatsalaukun sisäpinnan bakteerit tuhoutuvat, jolloin henkilön elimistö ei kykene enää käyttämään ravinteita hyödykseen.
Tämä tila on erittäin vakava, ja sen hoitaminen vaatii sairaalahoitoa, missä tuon henkilön sisään tuodaan uusi bakteerikerros. Osa antibiooteista pitää sisällään huumaavia aineita, jotta henkilö muistaisi ottaa ne ajallaan. Näitä antibiootteja käytetään esimerkiksi pitkäkestoisten sekä vaikeasti hoidettavien tulehdusten hoitamiseen, ja myös osa sytostaateista eli solusalpaajista ja immuunijärjestelmään vaikuttavista lääkkeistä pitää sisällään voimakkaasti addiktoivia ainesosia, koska esimerkiksi sytostaatti tuhoaa syöpäsolujen lisäksi elimistön hyödyllisiä soluja, ja niiden käyttö on vähintään kivuliasta.
Tämän takia voimakkaisiin sytostaatteihin lisätään esimerkiksi fentanyyliä, jotta niiden ottaminen olisi edes siedettävää, ja yleensä sytostaattien lisäksi käytetään myös sädehoitoa, joka aiheuttaa voimakasta pahoinvointia, ja tuolloin henkilö saattaa haluta luopua koko syöpähoidosta. Tämä toiminta estetään sillä, että nuo syöpähoidossa käytettävät voimakkaat solusalpaajat varustetaan sellaisilla lisäaineilla, että potilas pysyy mielellään hoidon piirissä, vaikka syöpähoidot ovat erittäin kivuliaita. Immuunisoluihin vaikuttavien lääkkeiden addiktoivuudella taataan se, että potilas muistaa hakea lääkkeensä ja myös ottaa ne ajallaan, ja tällaisia tukilääkkeitä käytetään esimerkiksi elinsiirto luuydinsiirto- tai muuten potilailla, joiden immuunijärjestelmä toimii väärällä tavalla.
Eli jos potilaalle tehdään vaikka sydämensiirto, niin silloin hänen immuunijärjestelmäänsä soluja lamautetaan hiukan, jotta se ei hylkisi siirtoelinten soluja, mikä johtaa elimen tuhoutumiseen. Tämän takia mitään pillereitä ei kannata lähteä katukaupasta ostamaan, ellei henkilö sitten halua ikävää yllätystä kuten pitkää sairaalassa vietettyä jaksoa, missä hänen vatsansa bakteeripeite joudutaan palauttamaan vähitellen erittäin vaativassa prosessissa.
Ja tietenkin joissain pillereissä on esimerkiksi insuliinia tai muuta vastaavaa tuotetta, jolloin henkilö saattaa menehtyä insuliinishokkiin, eli tällaisessa tapauksessa, että pilleri ei herätä huumekoiran mielenkiintoa, pitää miettiä sitä, että onko tuo valkea jauho tai pilleri edes huumausainetta, vai onko se esimerkiksi insuliinia, joka voi olla hengenvaarallista väärin käytettynä. Samoin joissakin tapauksissa huumeisiin on sekoitettu kaliumkloraattia, joka aiheuttaa sydänpysähdyksen suonensisäisesti otettuna. Osaa noista tapauksista pidetään tahallaan aiheutettuina. myrkytyksinä, joiden tarkoitus on ehkä ollut jonkun todistajan raivaaminen pois tieltä,
pseudotiedetta.blogspot.fi
Saturday, August 27, 2016
Eipä ollut mikään järkevä teko tuhota sitä asuntoa
![]() |
| MTV3: uutisessa olluit kuva tuosta asunnosta (Copyright MTV:3) Kuva I |
Tänään taas oli MTV3.lla juttu siitä, kun Lahdessa oli tuhottu vuokra-asunto täysin. Vuokralainen joka ilmeisesti oli melkolailla ikävässä huumekoukussa hajotti vuokraamansa asunnon täysin, ja jätti jälkeensä vain tuhoa. Eli asunnon putket oli rälläköity poikki, mistä seuraa tietenkin melko suuret kustannukset, ja kun puhutaan irtaimistosta, niin niiden jäänteet tietenkin voidaan kantaa suoraan kierrätykseen eli kuvista päätellen jäteasemalle. Yleensä irtaimisto on kaikkein helpoin siivota pois, mutta noiden putkien katkominen vaatii putkimiehen saapumista paikalle, ja kaikki tietävät tuon ammattikunnan taksat, eli onneksi ei ollut minun asuntoni. Suurin lasku sekä työ tulee sitten noiden putkien sekä mahdollisten sähköjohtojen hajottamisesta, ja mielestäni tämä ei mitään kovin järkevää toimintaa ollut muutenkaan.
Jos kyseessä oli kerrostalo, niin itse ihmettelen, että miksi tuo rälläkän ääni ei kuulunut talon sisällä, jolloin asiasta olisi varmasti talon asukkaiden toimesta tehty ilmoitus poliisille, ja kun puhutaan tästä rälläkästä eli kulmahiomakoneesta, niin voin kertoa sen. että tuo väline ei aivan jokaisen ihmisen kädessä pysy. Joten onko joku narkomaani sitten ostanut tuollaisen välineen itselleen vai vienyt sen kotiinsa työmaaltaan? Ja miten tällaista nyt ylipäätään alettiin tekemään, eli tällaiset toimenpiteet eivät mitään kovin hyvää mainosta millekään ihmisryhmälle ole. Mikäli joku narkomaani keksii tällaista, niin silloin se tietenkin heijastuu hyvin ikävästi muihin huumeiden käyttäjiin, ja antaa potkua niille, jotka haluavat pitää huumeiden käytön kriminalisoituna, sekä kannattavat muutenkin kovaa krminaalipolitiikkaa tällaisen asian suhteen.
Mutta itseäni kyllä ihmetyttää se, että onko tuolla teolla jotain yhteyttä esimerkiksi sellaisen asian kanssa, kuin että kaikki eivät halua piikinvaihtopisteitä kaupungille tai ilmaisia metadonihoitoja narkomaaneille, koska se vie sitten asiakkaat huumekauppiailta. Eli huumekauppiaan etu on tietenkin käyttäjiin kohdistuva kova poliisitoiminta sekä se, että mitään metadoni- tai muitakaan hoitoja ei tuolle väelle sitten saisi tietenkään antaa, koska irti huumeista päässyt narkomaani voi sitten aiheuttaa tuolle entiselle herralleen ikävyyksiä, jos hän pääsee vertaamaan huumekauppiaiden nimiä joihinkin liikemiesten nimiin, jotka pitävät esimerkiksi import- ja export-liikkeitä, jotka sukkuloivat Turkin ja Suomen välillä kuljettaen oliiviöljyä tai vastaavia tuotteita. Noiden asuntoihin kohdistuvien hävitystoimien tarkoitus lienee pelotella ihmisiä sillä, että tuollaista laitapuolen kulkijaa ymmärtävät tahot voivat sitten saada tuosta toiminnastaan ikävyyksiä.
Tietenkin voi olla niin, että tuon teon tehneen jengin pomot istuvat julkisella paikalla tunnettujen todistajien saattamana, jotta heitä ei sitten vedetä tuollaiseen ikävään toimintaan mukaan tai yhdistetä siihen mitenkään. Silloin kun noilla henkilöillä on "keikka päällä", niin he sitten esittävät usein kilttiä poikaa, joka pukeutuu linjakaisiin discovaatteisiin, ja tietenkin hän on silloin kaikkein luotettavimman näköisenä. Tuota muuten antimafiaryhmän jäsenet tarkkailevat, kun he yrittävät etsiä merkkejä siitä, onko mafia antanut tappokäskyn. Eli se etsii mafiosoja sekä jengien johtajia, joiden pukeutuminen muuttuu radikaalisti. Eli entisestä pukumiehestä tulee yllättäen joku veryttelypukua käyttävä henkilö, joka sitten jostain syystä ei enää pidä yhteyttä entisiin kavereihinsa, ja joka liikkuu vain läheisimpien ystäviensä saattamana.
Sunday, August 21, 2016
Torajyvä eli "pyhä tuli" on normaalissa kemianteollisuudessa yleinen LSD:n lähde.
![]() |
| Kuva I |
Kuvassa yksi (Kuva I) on eteläsuomalaista viljapeltoa joka odottaa vain puimakonetta, joka sitten korjaa sadon. Tuosta pellosta ei kuitenkaan kannata lähteä jyviä maistelemaan, koska jos henkilö ei tunne kasveja, niin hän voi silloin syödä vahingossa torajyviä, jotka saattavat aiheuttaa vakavia hallusinaatioita. Se johtuu siitä nämä viljakasvien loissienet pitävät sisällään lysergidihapon dietyyliamidia eli LSD:tä, jota käytetään joissakin hippipiireissä eräänlaisena piristeenä. Torajyvän erottaa sen tummasta väristä, ja tuosta jyvässä elävästä sienestä lääketehdas Sandoz eristi aikoinaan LSD:n. Tämä huume sekä sen johdannainen LSD-25 sekä BZ on siis erittäin voimakkaita hallusinaatioita aiheuttava aine, jonka käyttöä mm. sotilas- sekä poliisioperaatioissa on tutkittu jonkin verran maailmalla. Kun Dr. Sidney Gottlieb aloitti MKULTRA-ohjelman, niin hän etsi tietenkin totuusseerumia, jolla tuo mies ajatteli pystyvänsä murtamaan vihollisen vangiksi saatujen taistelijoiden tahdonvoiman ilman näkyvää väkivaltaa antamalla heille LSD:tä, jotta vankien piekseminen ei olisi tarpeen,
Näkyvä kidutus teki vangeista sankareita toveriensa silmissä, ja sähköshokit olivat erittäin arveluttava menetelmä ihmisen tahdonvoiman murtamiseen. Kidutus myös vaikuttaa kiduttajaan niin, että hänestä tulee helposti sadisti. LSD-kuulusteluissa henkilölle aiheutetaan aika ajoin hallusinaatioita antamalle hänelle LSD:tä joko juomana tai sumuttamalla tuota ainetta hänen kasvoilleen, jolloin henkilön ulkoa opettelema tarina on vaikeampaa palauttaa mieliin, ja tuon aineen avulla esimerkiksi upseereille voidaan uskotella, että he ovat jotenkin hulluja. LSD:n edut muihin kuulustelumenetelmiin nähden ovat siinä, että tuon huumeen vaikutus kestää vain noin 30 sekuntia, se ei aiheuta psyykkistä tai fyysistä riippuvuutta,ja henkilö on tuon annoksen saamisen jälkeen nopeasti toimintakykyinen, eli hän pystyy välittömästi kemikaalishokin jälkeen vastaamaan kysymyksiin järkevästi. LSD:n puolesta puhuu myös se, että tuo aine voidaan antaa kohteelle ilman neuloja. Samoin LSD:n käyttäjän ei tarvitse tietää käyttävänsä tätä kemikaalia, eikä hänen tarvitse varoa myöskään sitä, että uhri kuolisi kuulustelun aikana.
Eli sen antaminen on turvallista, eikä tuo kuulustelija voi vahingoittaa vankeja ruiskuttamalla heihin jotain tappavaa ainetta tai päästämällä ilmakuplia verisuoneen. LSD voidaan antaa kohteelle sumuttamalla hänen kasvoilleen esimerkiksi vettä, mihin on sekoitettu tuota ainetta tai antamalla sitä ruokaan sekä juomaan sekoitettuna, jolloin sen antaminen on melko yksinkertaista, eikä vaadi mitään erikoiskoulutusta. Tuo aine voidaan kuljettaa paikalle esimerkiksi ponnekaasupullossa, jollaista käytetään deodoranteissa sekä muissa painepakkauksissa. Samaa pakkausta voidaan käyttää LSD:n suihkuttamiseen ruokaan tai kohteen kasvoille suoraan pakkauksesta. LSD:n käyttöä mm. panttivankitilanteidden ratkaisemisessa on myös ajateltu, koska LSD voidaan suihkuttaa ilmaan, ja se on muuten myrkytöntä, paitsi että voimakkaat hallusinaatiot saavat aikaan sen, että nuo kohteena olevat henkilöt muuttuvat toimintakyvyttömiksi.
Samoin LSD:tä on ajateltu käyttää myös hyökkäysten valmisteluun, eli tuota ainetta toimitettaisiin vihollisen asemiin vähän ennen hyökkäystä, jotta sen aikaansaama ”stun”-efekti sitten lamaisi vihollista, kun omat joukot työntyvät sen asemiin. Tuota kemikaalia voidaan käyttää esimerkiksi erilisissa pommeissa tai sumuttaa puutarhasumuttimella vihollista kohti. LSD:tä käytetään myös mielisairaaloissa paljastamaan sen, että kertooko potilas totuuden oireistaan. Eli lääkäri saattaa antaa hänelle pienen ”lapun”, eli esimerkiksi postimerkin takaosan liimaan on lisätty tätä kemikaalia, ja sitten lääkäri antaa tuon lapun potilaalle, jotta tämä sitten saisi kirjoitettua kirjeen vaikkapa lakimiehelleen. Sitten hän vain kysyy tältä, että näkeekö hän jotain värejä. Jos potilas vastaa että ”ei”, niin silloin hän tietenkin kertoo muunnettua totuutta eli valehtelee, ja lääkäri sitten alkaa miettiä, että mistä tuo valehtelu mahtaa johtua?
kimmonsivu.blogspot.fi
Wednesday, June 8, 2016
Huumepolitiikka on vaikea asia yhteiskunnassamme (Millä määritellään se, kuka on oikeutettu hakemaan lääkehuumetta narkomanian hoitoon?)
Huumeruiskujen keräyspisteitä on
tullut Helsinkiin, mikä on varmaan kaikista ihmisistä positiivinen
asia. Näet noilla keräyslaatikoilla ainakin toivottavasti saadaan
narkomaanit laittamaan käytetyt ruiskut muualle kuin normaalien
jätteiden sekaan tai puskan juurelle, missä ne päätyvät siten
lasten sormiin. Itse olen sitä mieltä, että huumeiden käyttäjien
pitää voida maassamme rekisteröityä, ja että heillä pitää
olla mahdollisuus hankkia päivä-annoksensa ilman rikoksia, koska
tällainen valvottu terapeuttinen toiminta estää huumeiden myynnin
alaikäisille. Näet vaikka toki kaikki me inhoamme tilanteita,
joissa alaikäisille on kaupattu huumeita, mutta samalla pitää
muistaa se, että suurin osa noista nimenomaan nuorille huumeita myyvistä henkilöistä on itse narkomaaneja, joiden on pakko
saada rahaa huumausaineisiin.
Eli käytön salliminen vetäisi kyllä nuo "vakioasiakkaat" pois kauppiaiden piiristä, mutta se mikä on sellaisen henkilön määritelmä, joka on oikeutettu saamaan aineita on ongelmallista. Toisin sanoen sarkastisesti kysyn, että montako huumepiikin jälkeä pitää olla käsissä, ennen kuin subutexiä saa on vaikeaa määritellä. Samoin tietenkin väkivalta on myös Portugalissa edelleen rangaistavaa, eli muista rikoksista sitten tulee tuomio kaikissa huumepolitiikan malleissa.
Eli käytön salliminen vetäisi kyllä nuo "vakioasiakkaat" pois kauppiaiden piiristä, mutta se mikä on sellaisen henkilön määritelmä, joka on oikeutettu saamaan aineita on ongelmallista. Toisin sanoen sarkastisesti kysyn, että montako huumepiikin jälkeä pitää olla käsissä, ennen kuin subutexiä saa on vaikeaa määritellä. Samoin tietenkin väkivalta on myös Portugalissa edelleen rangaistavaa, eli muista rikoksista sitten tulee tuomio kaikissa huumepolitiikan malleissa.
Huumepolitiikka on todella vaikea asia,
ja mikään vaihtoehto ei varmaan ole täysin oikea. Toki Portugalin
politiikka missä aineiden hallussapito sekä käyttö on laillista
on vähentänyt rikollisuutta, mutta toisaalta voidaan aina kysyä
sitä, että mitä jos joku lähtee heroiinin vaikutuksen alaisena
ajamaan autolla. Toki esimerkiksi alkoholi on yhtä vaarallinen huume
kuin heroiini, jos henkilö on alkoholin ongelmakäyttäjä. Eli
ongelma on sekä huumeiden että alkoholin osalta oikeastaan
marginaaliryhmästä, joka kuitenkin on melko näkyvä osa
katukuvaa. Samoin voitaisiin miettiä hiukan esimerkiksi ihmisten
suhtautumista tupakkaan, koska tuo melko vaaraton päihde aiheuttaa
suuria kansanterveydellisiä ongelmia keuhkosyövän sekä
keuhkoahtaumien muodossa. Samoin hormonien sekä anabolisten
steroidien käyttö aiheuttaa aggressioita varmasti enemmän kuin
normaali huumeiden käyttö. Eli steroidien sekä hormonien käyttö
yhdessä amfetamiinin kanssa on ollut ainakin joskus nimen omaan
bodaripiireissä ongelmana.
Vaikka huumeiden käyttöön pitää
mielestäni suhtautua kelteisesti, niin kuitenkin se, että käyttäjä
kävisi jossain töissä tai edes avohoitolaitoksessa pitäisi hänet
varmasti poissa rikoskierteestä tai ainakin jotenkin yhteiskunnan
jäsenenä. Huumeidenkäytön disskriminointi eli salliminen
vapauttaisi poliisin resursseja suurempien alamaailman tekijöiden
käräyttämiseen sekä veisi huumekauppiailta heidän
asiakaskuntansa pois. Ongelma sitten on se, että miten estetään
tuon laillisen huumeen päätyminen katukauppaan? Toki huumeet sekä
hoidossa käytettävät lääkkeet voidaan aina antaa siten, että
niitä ei voi lähteä myymään muualle, ja ne pitää valmistaa
sellaisiksi, että alkoholia ei niiden kanssa voisi ottaa.
Monet ihmiset ovat sitä mieltä, että huumerikollisia kohtaan pitää olla kova, ja itse olen samaa mieltä, eli kun puhutaan rahoittajaportaan gangstereista, niin he eivät mitää uhreja ole. Eli noiden Pablo Escobarien paikka kyllä on vankila. Toisaalta taas kova huumepolitiikka tuo näyttävää kuvaa televisioon, missä poliisin erikoisjoukot ryntäävät ovien läpi automaattiaseet tähtäysasennossa, mikä tietenkin antaa ihmisille kuvan siitä, että poliisi voi tällä tavoin murtaa koko huumemaailman, mutta samalla unohdetaan se, että huumepolitiikka on muuttunut siten, että huumeet pyritään pysäyttämään jo rajoilla, mikä estää suurempien erien päätymisen markkinoille. Eli huumeita täynnä olevista konteista vain tyhjennetään nuo aineet pois, ja ne hävitetään jo paikan päällä polttamalla, mikä estää esimerkiksi kokaiinin päätymisen markkinoille.
Monet ihmiset ovat sitä mieltä, että huumerikollisia kohtaan pitää olla kova, ja itse olen samaa mieltä, eli kun puhutaan rahoittajaportaan gangstereista, niin he eivät mitää uhreja ole. Eli noiden Pablo Escobarien paikka kyllä on vankila. Toisaalta taas kova huumepolitiikka tuo näyttävää kuvaa televisioon, missä poliisin erikoisjoukot ryntäävät ovien läpi automaattiaseet tähtäysasennossa, mikä tietenkin antaa ihmisille kuvan siitä, että poliisi voi tällä tavoin murtaa koko huumemaailman, mutta samalla unohdetaan se, että huumepolitiikka on muuttunut siten, että huumeet pyritään pysäyttämään jo rajoilla, mikä estää suurempien erien päätymisen markkinoille. Eli huumeita täynnä olevista konteista vain tyhjennetään nuo aineet pois, ja ne hävitetään jo paikan päällä polttamalla, mikä estää esimerkiksi kokaiinin päätymisen markkinoille.
Tietenkin huumeiden käytön
disskriminointi sitten aiheuttaa varmasti myös poliisissa
vastustusta, koska suurin osa paikallispoliisin huumeryhmän työstä
menee nimenomaan näiden katutason kauppiaiden käräyttämiseen, ja myös
esimerkiksi siinä, että mitä jos joku haluaa tulla johonkin
huumehoitolaan kokeilemaan subutexiä pitää olla joku sääntö,
eli pitää selvästi määritellä se, kuka on oikeutettu hakemaan
tuota subutexiä tai lääkintään tarkoitettua heroiinia? Samoin pitää määritellä
se, miten huumeita kokeilemaan tulevan henkilön kanssa
toimitaan? Ainakin hänen kanssaan pitää sitten keskustella asiasta
hyvin vakavasti. Samoin tietyiltä ammattikunnilta tietenkin pitää käyttö kieltää jatkossakin, ja sitä pitää kontrolloida testeillä.
Samoin hoitoonohjaus pitäisi mielestäni
tulla eteen, jos henkilö ryyppää niin, että hän on lähes joka
viikonloppu putkassa. Kuitenkin me kaikki tiedämme, että narkomaani
ei naapurina ehkä mikään mukava tuttavuus ole, eikä huumepiikki
lasten leikkipaikoilla ole mikään mieltä ylentävä kokemus.
Joskus olen kuullut, että joissain maissa on lasten leikkipaikoille
pudoteltu huumeneuloja, jotta narkomaanien tukipiste saadaan
muuttamaan pois. Tuolloin pitää kysyä, että mitä salattavaa
noilla ihmisillä on, kun he tuollaista menivät tekemään, ja
samalla noista lasten leikkipaikoilta löytyneistä neuloista pitää
ottaa DNA, jotta tuollaisen teon tekijä saadaan kiinni. Ja noissa
tukiryhmissä pitää olla selvät säännöt, että piikkejä ei
jätetä mihinkään puiston penkin viereen, vaan ne toimitetaan
niille kuuluviin säiliöihin, jotta kukaan ei niissä loukkaa
itseään.
Tuesday, June 7, 2016
Yhdistystoimintaa mafian tyyliin
On olemassa monenlaisia yhdistyksiä, joista osa toimii täysin laillisesti, mutta sitten on paljon erilaisia muita organisaatioita, joiden päämäärät eivät ole mitenkään laillisia. Esimerkiksi on suuri määrä erilaisia moottoripyöräkerhoja, jotka eivät tee rikoksia, mutta sitten aina välillä lehdissä sekä muussa mediassa esiintyy erilaisia moottoripyöräkerhojen peitteellä toimivia rikollisryhmiä. Kukaan ei estä maassamme ketään perustamasta yhdistystä, ja erilaisia rotukoira- sekä muita vastaavia yhdistyksiä on varmaan jokaisessa maamme kaupungissa. Yhdistyksen asiat ovat kunnossa, jos se esittää hyväksyttävän selvityksen omasta kirjanpidostaan ja pitää samalla myös sääntömääräisen yhtiökokouksen. Joten on olemassa sellainen vitsi, että Mafia sekä Illuminati saattaisivat toimia juuri rekisteröityjen yhdistysten peitteen alla, ja esimerkiksi KGB:n tiedetään käyttäneen erilaisia yhdistyksiä peitetoiminnassaan.
Myös CIA järjesti aikoinaan palkkasotureiden koulutusta erilaisten metsästyskerhojen peitteen alla, eli näin voitiin sitten selittää kuvissa mahdollisesti näkyvät automaattiaseet sekä maastoasut. Myös eräiden ”huumorimiesten ” mukaan kammottu tohtori Mengele sekä hänen kumppaninsa toimivat Toisen maailmansodan jälkeen rotukoirayhdistyksen peitteen alla testatessaan erilaisia menetelmiä ihmisen geneettisen perimän tutkimisessa. Samoin koiria sekä kissoja on käytetty erilaisissa kloonauskokeissa koe-eläiminä. Samoin moottoripyöräkerhot ovat toimineet välillä asekauppiaiden peitetoimintana, koska koneenosien sekaan voidaan piilottaa aseiden lukkoja sekä muita sisälmyksiä sekä erilaisia replica-aseiden toimiviksi muuttamiseen tarvittavia välineitä voidaan hankkia tuollaisen MC-kerhon nimiin paljon huomaamattomammin kuin yksityiseen omistukseen.
Kun puhutaan siitä, miten ase muutetaan huomiota herättämättä toimivaksi, niin silloin tietenkin pitää henkilön hankkia ensin toimiva ase. Sen jälkeen aseesta poistetaan sisuskalut, jotka sitten toimitetaan turvalliseen paikkaan eli ”tallille”, jonka jälkeen tuo laillisesti deaktivoitu replica-ase tuodaan paikalle, ja sitten vain nuo aseen sisuskalut asennetaan siihen takaisin. Toinen vaihtoehto taas on se, että nuo sisuskalut jäljennetään esimerkiksi savimuotteihin, joiden avulla ne skannataan esimerkiksi CAD-ohjelmalle, joka sitten käyttää joko 3D tulostinta tai CNC-konetta, millä nuo osat saadaan kopiotua siten, että aseesta tulee toimiva.Tai sitten nuo aseen osien 3D-piirustukset hankitaan Deep Webistä, ja ne syötetään työstökoneelle.
Eli tämä toiminta tietenkin vaatii tiettyjä metallialan työvälineitä, joiden ostaminen moottoripyöriä varten on paljon helpompaa kuin vaikkapa yksityisen henkilön omistukseen. Mutta laittomasti tai pikemminkin laittomassa liiketoiminnassa toimivalla yhdistyksellä on paljon salattavaa, ja siksi se on periaatteessa erittäin helposti tunnistettavissa. Näet noilla yhdistyksillä on usein erittäin hyvät turvatoimet, sekä myös suljetut päätäntäelimet, joiden toimintaan eivät rivijäsenet voi puuttua. Suomi on kuitenkin ollut melko hyvin turvassa tällaiselta toiminnalta, mutta kuitenkin myös täällä on ilmeisesti jonkinlaista valonarkaa toimintaa harjoittavia MC-kerhoja sekä muita yhdistyksiä, joiden tuntomerkkinä ovat panssariaidat sekä valvontakamerat.
Kalliit turvatoimet ovatkin tarpeen, jos yhdistys tai MC-kerho harjoittaa kiellettyä liiketoimintaa, koska jatkettu asekauppa on kyllä rikollista. Joissain tapauksissa esimerkiksi uskonlahko tai huumejengi on esiintynyt maailmalla vaikkapa matalan kynnyksen mielenterveysyhdistyksenä, jonka päämajan tai toimitilan edessä on sitten ollut korkea panssariaita ja valvontakamerajärjestelmät. Tuota yhdistystä on käytetty tuon yhteisön jäsenten valvontaan, ja niissä on ollut pakko viettää aikaa. Kun puhutaan siitä, mikä noissa ”matalan kynnyksen mielenterveyspalveluissa” on ihmetyttänyt esimerkiksi USA:ssa sekä Meksikossa oli se, että noiden yhdistysten toimitilat olivat korkeiden panssariaitojen ympäröimiä, ja niiden ovella istuivat erilaisilla automaattiaseilla varustautuneet vartijat, joiden otteet naapurustoa kohtaan ovat olleet vähemmän ystävällisiä.
Samoin noiden yhdistysten ovilla on usein ollut selvät kieltotaulut, joiden mukaan naapureiden oleskelu alueella n vähemmän toivottavaa, eli ne eivät ole mitenkään tehneet PR:ää naapurustoa kohtaan, ja samalla viranomaisia on ihmetyttänyt, että mikä on, kun yhdistys ei osoita mitään mielenkiintoa uusien jäsenten hankintaa kohtaan. Tämä sitten on tuonut paikalle erilaisia virkamiehiä, jotka ovat tutkineet toimitilat erittäin tarkasti, ja joissain tapauksissa mielenterveysyhdistys on paljastunut pelkäksi huumekauppiaiden peitetoiminnaksi, jossa uskonnon varjolla on jäseniä sitoutettu toimimaan huumekuriireina sekä katukauppiaina.
charelesfort.blogspot.fi
Tuesday, May 24, 2016
Huumepolitiikasta sekä viranomaistyöstä
![]() |
| Kuvituskuvaa Kuva I |
Portugali sekä Hollanti ovat olleet uuden tyyppisen huumepolitiikan mallimaita, ja noiden lainsäädännöllisten pilottikokeilujen tarkoitus on ollut se, että esimerkiksi narkomaanien hoitoon hakeutuminen helpottuisi, eikä heitä sitten enää rangaistaisi yhteiskunnassa. Tuo lainsäädäntö on toiminut erittäin hyvin, ja huumekuolemat sekä AIDS ovat vähentyneet noissa maissa erittäin paljon, mutta tuo myös kovien huumeiden hallussapidon salliminen on myös vienyt huumepolitiikkaa siihen suuntaan, että käyttäjiä ei enää rangaistaisi noiden aineiden hallussapidosta. Se vapauttaisi poliisin resursseja siihen, että he voisivat tutkia vaikkapa tiettyjen Etelä-Amerikassa rekisteröityjen "vienti- ja tuontiyhtiöiden" edesottamuksia, eli viranomaisten aikaa vapautuisi isojen huumerikollisten sekä mafiapomojen eli organisoidun rikollisuuden pomojen kiinniottamiseen.
Tällä on esimerkiksi tehty matalan kynnyksen huumehoidosta mahdollista, sekä estetty narkomaanien syrjäytyminen yhteiskunnasta. Mutta tuohon huumepolitiikkaan kuuluu tietenkin se, että ihmisille jaetaan oikeaa tietoa huumeiden vaikutuksesta eli se miksi huumeet ovat kiellettyjä monissa maissa johtuu niiden elimistöä tuhoavasta vaikutuksesta. Samoin alkoholi tappaa ihmisen, mikäli sitä käytetään väärin, mutta tällainen salliva huumepolitiikka saattaisi esimerkiksi estää huumeiden aiheuttamia liikennekuolemia, koska silloin saadaan narkomaaneilta ainakin otettua ajokortti pois, ja toki myös alkoholistien porukoissa on väkivaltaa esimerkiksi velan perinnässä. Ei vaikka kyseessä on laillinen päihde, niin esimerkiksi puliukkoja on poltettu tai hakattu kuoliaaksi maksamattomien "kaljavelkojen" takia.
Mielestäni kaikkiin päihteisiin ja niiden väärinkäyttöön tulee suhtautua samalla tavoin. Eli alkoholistin sekä muiden narkomaanien ero on ainoastaan itsensä päihdyttämiseen käytetty aine. Toisin sanoen alkoholi- tai heroiiniaddiktion ero on siinä, että toinen juo koskenkorvaa pitkin päivää ja toinen pistää nuo aineet piikillä suoneen. Toki voidaan sanoa, että heroiinin käyttäjä saattaa myös ryypätä samaan aikaan, eli usein tuollainen henkilö on oikeastaan sekakäyttäjä eli multiaddiktiotapaus. Tuolla "syrjäytmyísen estämisellä" tarkoitan, että noille ihmisille voidaan varata jotain tiloja, jossa he sitten voivat käydä hakemassa lääkkeitä kuten subutexiä, eikä heidän tarvitse näin ostaa aineita kaduilta. Eli tämä varmasti tekee kaduista turvallisemman paikan elää, ja joku noista ihmisistä sitten voi jopa olla työelämässä mukana,
Itseäni ihmetyttää esimerkiksi Suomen politiikka prostituutiota sekä huumeiden käyttäjiä kohtaan, koska maassamme ilmeisesti on ollut tarkoitus rangaista näitä uhreja sekä eristää heitä yhteiskunnasta. Kun puhutaan esimerkiksi kannabiksen kriminalisoinnista, niin maamme on kyllä aivan lainsäädännön takapajula, jossa viranomaistyötä tehdään ilmeisesti siten, että isot huumepomot sekä talousrikolliset pääsevät kuin koira veräjästä, kun taas nämä sinänsä harmittomat henkilöt joutuvat kärsimään. Toki narkomaanien pidättäminen näyttää televisiossa hyvältä, kun poliisi osoittaa aktiivisuuttaan raahaamalla jonkun nahkatakkipojan putkaan, mutta tuollainen esimerkiksi kannabiksen polttajien pidättäminen haulikoiden sekä konepistoolien kanssa luo sellaisen kuvan, että maamme poliisi ei ole muuta varten, kuin pitämässä "katuja puhtaina".Eli olisiko hyvä, jos narkomaani voisi suoraan kävellä terveyskeskukseen, ja pyytää lääkäriltä "subureseptin", niin hän voisi sitten tyydyttää piikin tarpeensa laillisesti.
Kun puhutaan esimerkiksi keskiolutratsioista, niin en kyllä pidä kovin järkevänä sitä, että noita asioita sitten kuvataan televisioon, vähän niin kuin pelottelumielessä. Eli näytetään kaikille, että "virkavallalle ei uhitella". Ja toki tuollainen puliukko tai alaikäinen huumenuori varmasti on poliisille mieluisampi asiakas, kuin joku moottoripyöräjengiläinen, joka tässä tarkoittaa esimerkiksi järjestäytyneen rikollisuuden jäsentä. Nykyaikainen poliisityö tähtää tutkimuksellisuuteen sekä ennaltaehkäisyyn, mutta ongelmia tulee poliisin kannalta siitä, että nykyään nuo tutkimukseen sekä ennaltaehkäisyyn käytettävät menetelmät ovat liian tehokkaita, kun ajatellaan vaikkapa perinteistä partio- tai mellakkapoliisi tyyppistä toimintaa. Kun vaikkapa taskuvarkaita käräytellään, niin heidät otetaan kiinni useimmiten siviiliasuisten poliisien toimesta, ja tekniikka on sellaista, että käytetään puoliksi takataskusta roikkuvaa lompakkoa, missä on GPS- tai muu paikannuslaite.
Eli tuo siviiliasu tietenkin helpottaa poliisin huomaamatonta toimintaa, mutta se ei varmasti ole mukavaa, jos esimerkiksi joku Kauppatorilla oleskeleva henkilö tekee jotain asiatonta. Virkapukuinen poliisimies on todella upea näky kadulla, koska häntä varmasti sitten osataan varoa ja teititellä. Mutta siviiliasuissa tapahtuva poliisitoiminta on tarkoitettu siihen, että hänen avullaan voidaan kerätä oikeaa sekä luotettavaa tietoa rikollisesta toiminnasta. Samoin esimerkiksi SWAT- sekä muut erikoisryhmät kuten SAS toimivat siviiliasuissa, jotta he pääsisivät lähemmäksi kohteitaan. Siviiliasuisen tai tiedustelutehtävissä toimivan poliisin tarkoitus ei ole kuitenkaan iskea, vaan iskuosasto toimii yleensä erillään tiedonhankintaryhmästä.
pseudotiedetta.blogspot.fi
Tuesday, May 17, 2016
Hiiret ja rotat ovat uhka miljoonille ihmisille
![]() |
| Harmaa rotta Kuva I |
1. Jyrsijät tuhoavat paljon elintarvikkeita
Hiiriä sekä rottia löytyy edelleen aika ajoin ihmisten ruokatarvikkeista, ja ne ovat jatkuva uhka miljoonille ihmisille maailmassa. Nämä jyrsijät lisääntyvät erittäin tehokkaasti, sekä samalla ulostavat sekä virtsaavat esimerkiksi jyvien päälle. Tietenkin tällaiset eläimet syövät paljon, ja vaikka yksittäinen hiiri tai rotta ei paljon jyviä tai jauhoja syökään, niin kun paikalla on jopa miljoonia jyrsijöitä, niin ne varmasti verottavat melkoisen osan noista jyvistä. Samoin nämä eläimet pilaavat ruokaa tehokkaasti virtsaamalla jyvien sekaan.
Mutta varsinaisesti näiden eläinten mukana leviää erilaisia tauteja, joista pelätyin on tietenkin rutto eli "musta surma", joka keskiajalla surmasi suuren osan Euroopan kaupunkien asukkaista. Rutto on mustassa rotassa elävän kirpun välittämä bakteeritauti, joka on erittäin tappava. Syy siihen miksi nimen omaan rutto oli tappava tauti johtuu siitä, että ihmiset eivät tienneet sen olevan peräisin rotasta. Musta rotta on oikeastaan melko rauhallinen sekä sosiaalinen eläin, joka ei juurikaan pure ihmistä. Siksi ihmiset eivät tuota jyrsijää osanneet yhdistää kammottuun "mustaan surmaan", joka leviää sellaisten kirppujen välityksellä, mikä on juonut ruttobakteerin saastuttaman rotan verta.
2, Rutto on edelleen suuri uhka ihmisille
Ruttobakteeri muuttuu vaaralliseksi vasta sitten kun se siirtyy uudestaan rottaan, eli tuon kirpun pitää ensin juoda bakteerin saastuttaman rotan verta, ja sitten hypätä toiseen rottaan, jotta se sitten muuttuu tappavaksi. Rutto hävisi euroopasta, kun harmaa rotta syrjäytti mustan rotan kaupunkien yleisimpänä jyrsijänä. Harmaa rotta (Kuva I) on mustaa rottaa hiukan isompi, aggressiivisempi sekä epäsosiaalisempi, ja käytöksensä takia kyseistä eläintä pitää varoa, koska se saattaa hyökätä ihmisen kimppuun, joutuessaan nurkkaan ahdistetuksi. Tällöin rotta saattaa juosta ihmisen lahjetta pitkin ylös, ja purra erittäin pahasti. Harmaa rotta ei normaalisti tule asuntoihin, mutta jos se on syönyt esimerkiksi heroiinia, niin silloin tilanne on toinen, koska tuo pieni jyrsijä addiktoituu samalla tavoin kuin ihminen.
Normaalisti kyseinen eläin välttelee ihmisen seuraa, mutta huumeita syönyt rotta sitten hakeutuu nimen omaan asuntoihin, joissa on huumausaineita. Ja tällöin se saattaa esimerkiksi tunkeutua viemärin vesilukosta läpi. Tämän takia huumaavia lääkkeitä ei saa kaataa vessanpyttyyn, vaan ne on hävitettävä esimerkiksi palauttamalla nämä lääkkeet apteekkiin. Huumevarastot sekä tehtaat ovat ongelmallisia sikäli, että niihin tulee helposti myös hyönteisiä, jotka täyttävät sitten koko talon, koska nekin addiktoituvat huumausaineista aivan samoin kuin nisäkkäät.
3. Rottia sekä hiiriä on käytetty kokeellisesti huumeiden sekä räjähteiden etsintään
Yhdysvalloissa sekä Venäjällä on kokeiltu tuollaisten huumausaineilla addiktoitujen rottien käyttöä huumeiden sekä ampumatarvikkeiden etsinnässä. Eli laboratorioissa on rotille annettu heroiinia tai muuta huumetta, jota on haluttu etsiä, ja sitten nämä GPS-laitteilla varustetut jyrsijät on päästetty maastoon, ja huumevalvontaviranomaiset ovat sitten seuranneet niiden liikehdintää tietokoneruuduilta. Samoin esimerkiksi ruutiin on kokeissa lisätty opiaatteja, sitä on syötetty rotille, joihin on kiinnitetty GPS,ja jos nämä rotat alkavat kerääntyä jonkun kohteen ympärille, niin silloin viranomaiset tietävät, mistä etsiä huumeita tai räjähteitä.
Samoin niitä voidaan käyttää taloihin piilotettujen pommien etsintään. Kyseessä on melko oppivainen nisäkäs, joka voidaan opettaa etsimään muoviräjähteitä paikoista, joihin kissat sekä koirat eivät pääse. Ja niiden kaulapannassa voi olla kiinni pieni action-kamera, jonka avulla operaattorit näkevät saman, mitä rottakin näkee. Ja kun tuo pommi on löytynyt, niin sitten panta irrotetaan kauko-ohjaimella, jotta pomminpurkajat pääsevät paikalle. Samoin voidaan miinoja etsiä rottien avulla, eli nämä rotat sitten varustetaan pannoilla, missä on merkkipanos, jolla pioneeri sitten merkitsee epäilyttävän maastokohdan, eli missä tuo rotta seisoo pitkään on todennäköisesti paikka, mistä miina löytyy, ja jos se voidaaan purkaa, niin siitä saadaan sormenjäljet sekä DNA, joiden avulla voidaan tuo miinoittaja etsiä.
charelesfort.blogspot.fi
Monday, February 8, 2016
"Ghost Protocol" eli varjo-ohjelmointi turvallisuusnäkökohtien sekä "biorobottien" kannalta
Varjo-ohjelmointi tarkoittaa siis robotin piilotettua toimintamoodia, mutta se voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että joku siivooja saattaa oikeasti olla turvallisuusagentti, eli vaikka hän pyyhkii pöytää tai siivoaa lattiaa, niin kyseinen henkilö saattaa osata silti Krav-Magaa tai muuta tehokasta lähitaistelumenetelmää, jolla hän voi sitten puolustaa itseään tai muita henkilöitä. Mutta toki tuollainen varjoprotokolla voi olla myös esimerkiksi eläimellä, joka on olevinaan seurakoira. Eli tuollainen lemmikkieläin voidaan helposti kouluttaa puolustamaan isäntäänsä tai emäntäänsä. Termi "biorobotti" tarkoittaa siis eläintä, mitä käytetään apuna esimerkiksi virantoimituksessa.
Vaikka koira olisi pienikokoinen, niin tuon eläimen kouluttaja voi opettaa sitä puremaan vaikka jänteeseen, jolloin ase varmasti ainakin kääntyy hetkeksi pois. Mutta viranomaisten käytössä olevilla koirilla voi olla sellainen koulutus, että jos vaikka väärä henkilö alkaa sitä komennella, niin silloin tämä oiva eläin käy hänen omaan kurkkuunsa kiinni. Tällainen koulutus voidaan antaa esimerkiksi vartijoiden sekä poliisien isoille hallintakoirille kuten Rottweillerille, joka voidaan opettaa vaikka tietty asu, jossa sitä voidaan komentaa. Eli tuolla komentajalla tai ohjaajalla pitää olla nimenomaan K-9 asu päällään, jotta hän voi mennä antamaan hyökkäyskäskyjä koiralleen. Ja jos koira vartioi vaikka vankeja, joilla on päällään valkoinen paita, ja tuo vanki sitten alkaa sitä käskyttää, niin koira hyökkää välittömästi hänen kimppuunsa.
Koira voidaan kouluttaa haistamaan ampuma-aseet, ja koulutus voidaan toteuttaa siten, että se ei hyökkää poliisiuniformuisen henkilön kimppuun, mutta jos ase on piilossa, niin silloin tuo eläin välittömästi neutraloi kohteen. Huumekoiria voidaan kuljettaa kaduilla, ja jos ne sitten käyvät kassiin kiinni, niin silloin henkilö tunnistettaan huumeiden välittäjäksi, ja poliisi voi silloin sujauttaa henkilön taskuun tai laukkuun GPS-laitteen, jolla tuo huumeasunto tai muu kätkö sitten löydetään. Mutta myös räjähdekoira voi tehdä samoin, ja se sitten löytää patruunat sekä räjähdeliivien valmistajat sekä ammusten kantajat kaduilta. Eli räjähdekoira on koira, joka on opetettu haistamaan nimen omaan räjähteitä, ja sellaisia voi olla käytössä lähes millä tahansa yhtiöllä, ja näin estetään räjähteiden varastaminen työmailta. Mutta muuten räjähteiden paljastaminen on aivan yhtä helppoa kuin huumeiden.
Eli kun henkilö saapuu vaikka työpaikalleen, niin pomon tai turvahenkilön jaloissa oleva "Strasselitukko" voi hälyttää, jos henkilöllä on ase tai se vainuaa räjähteen. Toki myös kissoille voidaan opettaa "vihiasento", ja nuo pienet ystävämme osaavat aivan yhtä helposti haistaa esimerkiksi patruunoiden sisältämän ruudin kuin koiratkin. Ja niille voidaan opettaa samanlainen vihiasento kuin lintukoirille, mikä sitten kertoo ohjaajalle, että tuollaisia asioita tuodaan toimistoon. Tuo vihiasento opetetaan siksi, että koira ei haukkumalla varoita lintuja metsästäjästä. Samoin K-9 eli poliisi- tai muulle palveluskoiralle opetetaan tuo asento, jotta se ei varoita kohdetta.
Subscribe to:
Posts (Atom)
Gravastars and the matrioshka universe.
“An expanding mini-universe could counterbalance the collapsing matter of a star, thereby creating a stable gravastar. Credit: Daniel Jampol...
-
"The Universe’s most abundant ice isn’t formless—it’s secretly laced with crystals. And that might change how we think about water, pla...
-
Can black holes be the key to dark energy? When we think that the black hole absorbs energy fields and matter inside it. That means the ene...
-
“Timing delays in quasar light bent by massive galaxies offer a fresh way to measure the universe’s expansion, and the results deepen the ri...














