Showing posts with label ilmalaiva. Show all posts
Showing posts with label ilmalaiva. Show all posts

Sunday, June 18, 2017

Onko Roswell totta vai tarua, eli miten siitä tuli myytti?

Lautasmainen "Thermoplan" ilmalaiva Venäjällä
Kuva I

“Roswellin UFO” on tapaus, mistä on kirjoitettu todella paljon, ja siitä mikä tuonne pieneen Uuden Meksikon osavaltion kaupunkiin oli aikoinaan pudonnut on keskusteltu todella paljon, koska vaikka monikaan ei tuota esinettä nähnyt, niin kuitenkin asevoimien toiminta tuolla alueella oli todella näkyvää, ja vaikka kuinka ollaan puhuttu säähavaintopalloista, niin kuitenkin oli jo vuosi 1947, jolloin Japanista ei enää noita paljon keskusteluja herättäneitä biologisia aseita sisältäneitä ilmapalloja lähetetty. Tuohon tapaukseen liittyy sellaisia tarinoita, kuten että mikropiirit sekä kosketusnäytöt olisi kehitetty tuon välineen pohjalta.

Mutta kuitenkin tuo “Roswellin UFO” on yksi maailman eniten dokumentoituja mutta samalla myös erittäin kömpelösti toteutettu  suojelu-operaatio, missä kaikki asiat tietenkin olisi voitu hoitaa toisin, mutta kuitenkin siitä teki kuuluisan se, että asevoimat ikään kuin miehitti tuon kaupungin. Jos sotilaita ei olisi ollut, niin tuo tapaus olisi voinut jäädä vaille huomiota. Kuitenkin tuota “UFO:a” on väitetty tutkitun huippusalaisessa sotilastukohdassa Nevadan autiomaassa, josta käytetään nimeä AREA-51 tai oikeastaan sen sisällä olevassa “Sector 4” (S-4) laitoksessa. Tästäkään tähän tapaukseen liittyvästä myytistä tai tarinasta ei olla yksimielisiä, koska joidenkin ihmisten mielestä nuo pudonneen “UFO:n” kappaleet vietiin Andrewsin tai Wright-Pattersonin lentotukikohtaan, missä niitä tutkittiin suojassa ihmisten katseilta.

Todennäköisesti paikka missä tuon väitetyn UFO:n rakennetta tutkittiin oli Wright-Pattersonin tukikohdan Hangaari-18, mitä kutsutaan “UFO-varastoksi”. Mutta se mikä tässä tarinassa on totta, on se, että saattaa olla niin, että Wright-Pattersonin lentotukikohdassa kokeiltiin pääsääntöisesti lautasmaista ilmalaivaa, jonka avulla USAF ajatteli sitten hakea mahdollisesti pudonneita tiedustelukoneita Venäjältä. Itse uskon tuohon ilmalaivateoriaan, ja uskoisin että tuo Hangaari-18 on pikemminkin tuotekehitystä suorittava yksikkö, missä noita laitteita koskevaa tutkimusta tehdään sekä niiden prototyyppejä valmistetaan. Ja vaikka tuo ilmalaiva olisi ollut uniikkikappale, mikä epäonnistui, niin silti voidaan sanoa, että jos testattavan laitteen oli tarkoitus tukea salaisia vakoilukoneita, niin mitään ei varmasti jätetty kokeilematta.

Koska jos esimerkiksi Neuvostoliitto olisi saanut tuon vakoilukoneen käsiinsä, niin silloin seurauksena olisi ollut vakoiluohjelman paljastuminen. Ja nuo koneen hylyt haluttiin takaisin, koska niistä sitten etsittiin mahdollista sabotaasia. Tuo ihmisen rakentama “UFO” olisi sitten varustettu manipulaattoreilla tai muunlaisilla nostimilla kuten vinsseihin  vaijerien kautta kiinnitetyillä karbiinihaoilla, joiden avulla se olisi voinut sitten noutaa tuollaisia pudonneita tiedustelukoneita.

Kuva  2

Jos sen rungon molemmilla puolilla olisi ollut suihkumoottorit, niin se varmaan olisi saavuttanut todella suuren nopeuden. Joten tietenkin tuo “Roswellin UFO” olisi voinut olla tämän kaltainen ilmalaiva. Tähän tarinaan liittyy paljon mystiikkaa, mikä tekee siitä mielenkiintoisen kohteen erilaisille mietteille, koska tuo tapaus on muuttunut urbaaniksi legendaksi. Eräiden legendojen mukaan tuo alus oli varustettu sellaisilla hallintapöydillä, missä ei ollut mitään kytkimiä tai muita vastaavia laitteita, joten kaikkein villeimpien ajatusten mukaan tuon aluksen pohjalta kehitettiin esimerkiksi kosketusnäytöt sekä mikroprosessorit.

Ja tietenkin esimerkiksi “Taken” sarjassa olevien asioiden kuten sen, että tutkijoiden päät räjähtäisivät aluksen sisällä ovat tietenkin lisänneet tuon myytin vaikuttavuutta, ja itse ajattelisin, että jospa tuon aluksen varashälytin olisi sitten unohtunut päälle. Kun taas keskustellaan siitä, miksi alieneilla olisi nuo legendaariset kypäränsä jatkuvasti päässään, niin he saattaisivat sitten kommunikoida keskenään sekä aluksen tietokoneen kanssa WLAN:in avulla välitettävän EEG-käyrän avulla.

Kuitenkin kun puhutaan siitä, että mikä sitten Roswelliin putosi, niin se saattoi olla mikä vain jostain U-2 vakoilukoneen prototyypistä johonkin ilmalaivaan. Ja tietenkään mitään muutakaan vaihtoehtoa kuten mahdollista biologista kapselia jota olisi käytetty jossain aseteknologiaan liittyvissä kokeissa ei voida jättää pois laskuista. Tämä aihe on varmasti erittäin kiehtova, ja sitä voidaan lähestyä todella monilla erilaisilla tavoilla.

Joidenkin ihmisten mielestä esimerkiksi kuvassa kaksi (Kuva 2) oleva riimukiekko voisi olla jokin “UFO”-kaavio, jossa nuo tekstit vain korvataan toisilla, mutta tätä emme voi tietenkään mitenkään todistaa, joten legenda elää edelleen. Tuon tulkinnan mukaan keskellä olevat viivat ovat lasereita, joilla ylläpidettäisiin fuusiota, jolla alusta viedään eteenpäin, eli fuusio vain veisi alusta eteenpäin, ja muu energia tuotetaan normaalilla ydinvoimalla.

Tuo normaalilla ydinvoimalla "avustettu fuusio" olisi sellainen, että varsinaisen laserien tarvitseman energian tuotto tapahtuu perinteisellä ydinreaktorilla, koska fuusio ei kykene tuottamaan niin paljon energiaa, että se kykenisi pitämään itseään yllä. Eli tämän tulkinnan mukaan tuo kiekko olisi sellainen, että siinä olevien uskonnollisten tekstien tilalle vain vaihdetaan toiset, mutta tällainen malli saattaa olla kuitenkin hiukan liian monimutkainen viikinkien tekemäksi, mutta se saattaa olla oikeasti modernien kryptologien tekemä malli, joka valmistettiin siksi, että Neuvostoliiton tiedustelu ei saisi vihiä tuosta laitteesta.


Yleensä riimukiekko on oikeastaan “Vinniéren levynä” tunnettu koodausväline, minkä avulla merkit muutetaan toisiksi, jotta viestin salaaminen onnistuisi. Eli tuon levyn avulla salaaja muuttaa normaalin kirjoituksen sellaiseksi sotkuksi, missä käytetään täysin tekaistuja merkkejä, Tuollainen viesti voidaan lähettää esimerkiksi kirjeenä,  ja tuo salaaminen tapahtuu siten, että ensin kirjoitetaan viesti, jonka jälkeen tuo koodaaja kääntelee kiekkoja niin monta pykälää, kuin mikä minkäkin merkin kohdalla on määrätty, ja tämä sitten salaa tuon viestin. Kun viesti halutaan purkaa, niin sitten tuota levyä käännetään saman verran takaisin, jotta viesti voitiiin lukea uudelleen.

https://pimeakronikka.blogspot.fi/

Saturday, May 27, 2017

"Foo-hävittäjät" ja muita outoja valoja taivaalla sekä merellä


“Foo-hävittäjä” on eräänlainen valoilmiö, joka ikään kuin seuraa lentokonetta sen lentäessä pimeällä. Havaintojen mukaan kyseessä on pienikokoinen plasmapallo tai jonkinlainen valokaari, joka pyörii lentokoneen ympärillä. Sitä pidetään joissakin piireissä meteorologisena tai fysikaalisena ilmiönä, jossa lentokone ensin varautuu staattisella sähköllä, ja sitten se peittyy plasmakerroksella. Tuo ilmiö saisi sitten aikaan sen, että salamoiden tuhansien asteiden läpötilaan kuumentama vesipisara, joka on muuttunut plasmapalloksi alkaa ikään kuin seurata tuota lentokonetta.

Kyseinen ilmiö on sikäli erikoinen, että siitä on melko paljon kuvia, ja tätä epäillään sähköiseksi häiriöksi, koska tuon ilmiön aikana eivät lentokoneiden viestijärjestelmät toimi kunnolla. Toisin sanoen kyseessä olisi ilmailuun liittyvä “elmon tuli”-ilmiö, jollainen tavataan joskus laivoilla. “Elmon tuleksi” kutsutaan siis laivan mastojen väliin ilmestyvää valokaarta, joka hohtaa erittäin kirkkaana, ja koska ukonilmalla laiva varautuu sähköllä, niin esimerkiksi “lentävää hollantilaista” pidetään yksinkertaisesti sähköisen ilmiön aikaansaamana hohteena laivojen rungossa, jolloin kyseessä ei sitten ole mikään kovin yliluonnollinen ilmiö.

Kuitenkin Toisen maailmansodan aikana “Foo-hävittäjiä” alettiin tutkia tarkemmin, koska tuolloin ilma-ase alkoi olla yksi sodan ratkaisijoista. Tuolloin myös vihollisen teknistä osaamista hiukan liioiteltiin, ja siksi näihin ilmiöihin alkoi tulla kaiken maailman mystiikkaa. Liittoutuneiden piireissä alkoi kiertää huhuja siitä, että Saksalla olisi ollut käytössään valtava “Zeppelin-ilmalaiva”, joka olisi kyennyt vetämään B-17 pommikoneen sisäänsä, ja kaappaamaan sen miehistön.

Tuolloin huhut liikkuivat noiden pommikoneiden miehistöjen parissa, että nämä “valopallot” olisivat muistuttaneet taskulamppuja, ja että koneiden ulkopuolella olisi ollut miehiä. 1940- ja 50-luvuilla alkoi ilmailu tulla kaikille tutuksi, joten tuo legenda jättimäisestä “Zeppelinistä” alkoi muuttaa muotoaan, ja “Kylmän sodan versio” tästä laitteesta on tarina siitä, että Neuvostoliitolla tai Venäjällä on käytössään valtava “Backfire”-pommittaja, joka pystyy ottamaan lentokoneen jonkinlaiseen kammioon.

Tämän legendan takana on muuten sellainen ilmalaiva tyyppi, jota kutsutaan lentäväksi lentotukialukseksi. Näitä illaivoja, joiden nimet olivat “USS Akron” sekä “USS Macon”, joka kykeni huoltamaan hävittäjäkoneita, ja tuota “Maconia” pidetään maailman ensimmäisenä lentävänä lentotukialuksena, ja se itse on innoittanut monia tieteistarinoita. Ne oli varustettu viidellä Curtiss F9F “Sparrowhawk”-hävittäjällä, ja kuten varmaan arvaatte, niin noiden ilmalaivojen kohtaloksi koitui se, että niiden tullessa käyttöön ei tekniikka ollut aivan sitä, mitä sen olisi pitänyt olla, jotta projekti saataisiin viedyksi kunnialla läpi, joten nuo ilmalaivat sitten tuhoutuivat tuulenpuuskan takia.


Mutta monet ihmiset eivät tiedä, että muissakin ilmalaivoissa oli lentokoneita, joiden tehtävänä oli viedä viesti ilmalaivan saapumisesta maihin. Ja esimerkiksi “Hindenburgissa” oli yksi Heinkel -kaksitaso tätä tehtävää varten, joten liittoutuneet pelkäsivät tätä välinettä osittain aiheesta. Kun tässä puhutaan seuraavaksi Saksan aseista, niin tietenkin vastaavia huhuja kulki myös akselivaltojen puolella. Kun puhutaan iskusta New Yorkiin, niin silloin 1940-luvulla ajateltiin, että joku ilmalaiva olisi vienyt “Ju-87 Stuka” syöksypommittajia allaan lähelle esimerkiksi jotain USA:n telakkaa, ja sitten nuo koneet olisivat tehneet iskun tuohon kohteeseen. Ideana olisi ollut se, että tuollaisen korkealla lentävän ilmalaivan alle olisi ripustettu syöksypommittajia, ja kun alus olisi tullut iskuetäisyydelle kohteestaan, niin miehistö olisi siirtynyt noihin koneisiin, ja suorittanut tehtävänsä.

Tuossa “Zeppelinissä” olisi ollut remmiahtimella varustetut dieselit, sekä paineistettu gondoli, joka olisi suojannut noita miehistöjä tehtävän ajan. Pommit olisi voitu ripustaa Stukiin jo valmiiksi maassa, ja sitten koneet olisi vain pudotettu operaatioon. Nuo syöksypommittajat olisi voitu varustaa ilokaasulaitteistolla, joka olisi sitten antanut niille hyvin suuren lentokorkeuden, ja tietenkin miehistöjen palauttaminen olisi ollut mahdollista joko niin, että syöksypommittajat olisivat lentäneet ilmalaivassa oleviin koukkuihin, jonka jälkeen miehistö olisi siirtynyt takaisin kuljetusvälineenä toimivaan ilmalaivaan.

Tai sitten he olisivat voineet hypätä Stukista mereen, josta U-veneet olisivat noutaneet heidät takaisin. Samanlaisia suunnitelmia epäiltiin Neuvostoliitolla olevan USA:n suhteen, ja tietenkin myös länsimailla ajateltiin olevan vastaavia välineitä. Ja joissakin tarinoissa tuo ilmalaiva olisi ollut amerikkalainen, ja koneena olisi “Helldriver” sekä kohteena joku tarkoin valittu kohde Saksassa tai Japanissa. Kuten tiedämme, niin legendat elävät edelleen, ja aina välillä tuollaisia “Foo-Hävittäjiä” nähdään ilmassa. Uusin versio noista koneista on sellainen, että lentokoneeseen kiinnittyy kolme kauko-ohjattavaa “dronea”, jotka on varustettu superliimaan perustuvalla kiinnittimellä, joiden avulla ne sieppaavat kohteen hallintaan.

Kyseinen liima on sellaista, että se kuivuu myös tyhjiössä, ja nuo “dronet” olisivat oikeastaan maalilennokkien muunnoksia. Tarinoiden mukaan niiden toiminta olisi sellaista, että ne laukaisevat lentokoneeseen erittäin voimakkaan sähköiskun, joka saa sen elektroniikan pettämään, ja sitten ne vain peittävät kohteidensa turbiinien ilmanotot, jolloin moottorit saadaan sammumaan, ja sitten vain yksi noista koneista asettuu “uhrin”päälle tai sen alapuolelle,  ja muut ottavat siivistä kiinni, ja vievät sen “pikku lennolle”.


Niissä tietenkin pitää olla kääntyvät suihkuputket, jotta ne voivat ohjata tuota “uhriaan”. Eli nuo koneet toimivat “remoran” eli laivakalan tapaan, ja tämä telakoituminen sitten saisi aikaan sen, että ohjaimet tuntuvat jäykiltä. Ja ehkä tuollaisia koneita olisi joillakin ilmavoimilla käytössään sellaista tilannetta varten, että sen koneita vaurioitetaan lennon aikana, jolloin nämä välineet saadaan pelastettua sekä lentäjien yritys loikata estetään. Mutta tietenkin teorioita tästä asiasta voidaan hyvällä omallatunnolla esittää vaikka kuinka paljon, joten tietenkin nämä asiat varmaan kiehtovat kaikkia ihmisiä, jotka haluavat näistä asioista jotain tietää.


https://pimeakronikka.blogspot.fi/

Saturday, August 6, 2016

Vetypallon symmetriassa on sen salaisuus

Tieteellinen vetypallo
Kuva I

Kun puhutaan esimerkiksi kuuluisan ilmapurjehtijan Andrén kohtalosta hänen pudotessaan maahan ja menehtyessään tuolla kuuluisalla ilmapallomatkalla kohti Pohjoisnapaa. Syynä tuohon putoamiseen oli se, että hänen vetykaasulla täytetty pallonsa ei ollut oikeastaan tarpeeksi symmetrinen, eikä Andrélla ollut mitään mahdollisuuksia päästä takaisin, koska hän ei ollut varautunut tähän maahansyöksyyn, kuten olisi luullut tuollaisen miehen valmistautuvan. Hänellä ei ollut mitään varajärjestelmiä mukanaan, ja itse kyllä olen sitä mieltä, että tuolloin 1800-luvulla ei paristiteknikka ollut sitä tasoa, että luotettavaa elektrolyysilaitteistoa olisi edes voitu kuljettaa mukana, ja mitään keveää tuuligeneraattoriakaan ei tuolloin ollut olemassa, joten ensimmäinen vaihtoehto, missä tuohon tyhjentyneeseen ilmapallon olisi tuotettu vetyä elektrolyysin avulla on kyllä puhdasta spekulaatiota, eikä tuolloin ollut realistista mahdollisuutta rakentaa oikeasti  toimivaa ja luotettavaa elektrolyysilaitteistoa, mitä olisi voitu käyttää tuolla kaukana pohjoisessa.

Tuolla kaukana puhjoisella jäämerellä ketään muita ei ollut paikalla auttamassa, ja nuo generaattorit eivät silloin mitään kovin kevyitä laitteita olleet. Eikä pulloihin pakattu varavety olisi ollut myöskään kovin järkevä vaihtoehto, koska tuon ajan pullot saattoivat tyhjentyä yllättäen, koska silloin venttiilit eivät olleet samaa tasoa kuin nykyään. Nykyäänkään ei voida taata sitä, että venttiili toimisi oikein, jos kaasupullo nostetaan yläilmoihin, koska tuolloin paine-ero sekä sen kautta myös venttiiliin kohdistuva rasitus kasvaa paljon suuremmaksi, kuin mitä se on meren pinnassa.
Ilmalaiva hindenburgin tuho vuonna 1937
johtui siitä että alusta ilmassa kannattavan
 vedyn sekaan oli päässyt happea, joka sitten
syttyi pienestä kipinästä.
Kuva II

Eli hänellä ei ollut käytössään varapalloa eikä edes vedyntuotto järjestelmää, eli elektrolyysilaitteistoa, jolla tuo ilmaan päästetty vety olisi voitu korvata. Tai varalla olisi pitänyt mieluummin käyttää tehottomampaa mutta varmempaa kuumailmapalloa, jonka polttoaineena olisi voitu käyttää luonnosta löydettyjä naavoja sekä jäkäliä, jotka olisivat sitten saaneet tuon välineen nousemaan ilmaan, vaikka vety olisi loppunut, ja tuota varapalloa olisi voitu käyttää laavuna. mutta jos kumiseen ilmapalloon tuli vuoto, niin silloin sitä ei olisi voitu täyttää Andrén välineillä. joten huonon valmistautumisen  takia tuota retkeä hiukan ihmetellään

Vetypallon ongelma oli se, että tuo valine oli valmistettu kumista, joka ei kuitenkaan ollut tasaisen paksua, ja vaikka se normaalissa ilmanpaineessa vaikutti pallolta, alkoi se sitten korkeammalla pullistella verkkomaisen suojakudelman sisällä, mikä sitten saattoi aiheuttaa vaaratilanteita sekä pelkoa, mikä sai Andrén sitten päästämään kaasua pois. Nykyään nuo ennätyskorkeutta varten valmistetut kaasupallot mitä käytetään meteorologisiin tutkimuksiin pakataan yleensä toisen, yleensä kankaasta valmistetun pallon sisään, mikä tietenkin auttaa niitä pysymään muodossaan, ja yhä enemmän käytetään myös avaruudessa täyteen puhallettavista  Echo-satelliiteista tuttua, alumiinilla päällystettyä mylar-palloa, joka on valmistettu äärimmäisen tasapaksusta materiaalista, ja joka on myös äärimmäisen tiivis. Tuo satelliitti oli aikoinaan pelkkä mylar-pallo, ja sitä on ajateltu käyttää myös pysyvien avaruusasemien suunnitelun pohjana, koska noiden puhallettavien mylar-pallojen voidaan valmistaa valtavia pallomaisia asemia, joihin voidaan luoda keinotekoinen painovoima pyörimisliikkeen avulla.
Moderni ilmalaiva
Kuva II

Tuo alumiinipinnoite tarvitaan muuten siksi, että pallon sisällä oleva vety ei kuumene liikaa, jolloin kaasun paine pysyy aisoissa. Ja noiden verraten isojen vetypallojen täyttäminen tehdään siten, että pallo viedään ensin tyhjiökammioon, missä siitä poistetaan kaikki ilma, ja tilalle puhalletaan puhdasta vetyä, mikä ei yksin ole räjähtävää. nimenomaan kaasutankkiin jäänyt happi aiheutti ilmalaiva Hindenburgin tuhon vuonna 1937, ja jos kaikki kaasu olisi poistettu tuolloin tankista, ennen kuin vetyä aletaan siirtää siihen, niin tuo ilmalaiva ei olisi räjähtänyt.

Puhun tässä samalla myös ilmalaivoista, koska ne ovat pohjimmiltaan vain moottoreilla varustettuja ilmapalloja.  Nykyaikaisissa mylar-ilmalaivoissa sekä ilmapalloissa noiden kaasutankkien täyttämiseen erityistä tekniikkaa, mikä on kehitetty nimenomaan raketteja varten. Siinä kaikki ilma poistetaan ennen kuin tankkiin aletaan siirtää nesteytettyä tai kaasumaista vetyä, joka sitten nostaa ilmalaivan ylös maasta.

Echo- satelliitti oli oikeastaan pelkkä
mylar pallo, joka puhallettiin täyteen
avaruudessa.
Kuva III
Nesteytetyn vedyn käyttö on turvallisempaa siksi, että se ei aiheuta pilveä, joka voi räjähtää, mutta toki tuo ilmapallon täyttö voidaan tehdä ulkoilmassa. Toisaalta tuolloin ei kaasunpoisto ole niin tehokasta ja varmaa kuin tyhjiökammiota käytettäessä, ja nuo ilmalaivat voivat lentää yli 30 kilometrin korkeudessa, ja käyttää hybridivoimanlaitetta, eli yöllä se käyttää normaaleja dieseleitä tai diesel-sähköisiä järjestelmiä, joissa dieseleillä pyöritetään generaattoria, mistä johdetaan virtaa sen potkureita pyörittäville sähkömoottoreille, ja päivällä voidaan sitten käyttää aurinkovoimaa, mikä pidentää tietenkin sen toiminta-aikaa. Ja myös polttokennoja voidaan käyttää tuon sähkövoiman kehittämiseen.

Nuo ilmalaivat voivat tarjota esimerkiksi jatkettua kommunikaatiokapasiteettia kriisialueille, tai ne voivat toimia suurella korkeudella olevina tarkkailuasemina, joissa on sekä tutka- että infrapunalaitteita, joilla ne valvovat tiettyjä alueita. Eli ne voivat olla jatkuvasti paikallaan jopa vuosia kerrallaan, tai niitä voidaan siirrellä tarkkailu- sekä kommunikaation tarpeen mukaan paikasta toiseen. Eli niissä voi olla sekä GSM-tukiasemia että myös kameroita, joilla nämä laitteet näkevät esimerkiksi kaikki yleisökeskittymät jollain alueella, ja tuota tietoa voivat turvallisuusviranomaisten lisäksi hyödyntää myös markkinointiasiantuntijat, jotka voivat yleisön kerääntymisestä tietylle alueelle esimerkiksi festivaaleilla päätellä millainen musiikki tai tuote sitten myy jatkossa, joten sitä musiinkin tai muiden tuotteiden lajia tietenkin lisätään, mikä yleisöä kiinnostaa. Ja samoin turvamiehet näkevät silloin, missä on uhkaava mellakka lähellä.

ilmailukokeiluja.blogspot.fi

Sunday, May 8, 2016

Foo-Hävittäjä



Toisen Maailmansodan oudoin asia lienevät niin sanotut "Foo-hävittäjät" (engl. Foo fighters). Nämä oudot valoilmiöt olivat aikoinaan alkusysäys "UFO-manialle", joka valtasi lehdistön Roswellin tapauksen jälkeen. "Foo-hävittäjällä" tarkoitetaan lentokoneen ympärille ilmestyviä valoja, jotka muistuttavat olemukseltaan pallosalamaa. Nuo valot kuitenkin poikkeavat pallosalamasta siten, että ne pyörivät lentokoneen ympärillä, kun taas pallosalama eli plasmapallo sen sijaan etenee usein suoraviivaisesti. Eräiden ihmisten mukaan Foo-hävittäjä syntyi elektromagneettisen aseen käytöstä tai kokeista, joita noilla aseilla tehtiin jo silloin. Eli koneisiin olisi kohdennettu tai niistä olisi lähtenyt voimakasta radio-tai mikroaaltosäteilyä, joka olisi ionisoinut vesipisaroita, niin että ne olisivat alkaneet käyttäytyä kuin pallosalamat.

Se miten Foo-hävittäjä poikkeaa UFO:sta on oikeastaan hyvin yksinkertainen. Foo-hävittäjä on oikeastaan pelkkä valoilmiö, mikä on selvästi koneen lähellä, joten Toisen Maaailmansodan aikaan USAF oli huolissaan siitä, että nuo liittoutuneiden pommikoneet olisi ehkä kaapattu jonkinlaisen  ilmalaivan gondolissa olevaan säiliöön, jossa sitä olisi ehkä tutkittu. Ja tuolloin kiersi huhuja siitä, että Saksan ilmavoimilla oli käytössään jättimäinen Zeppelini, joka olisi pystynyt tähän operaatioon, eli se olisi pyydystänyt noita koneita eräänlaisilla verkoilla tai manipulaattoreilla, vetänyt ne sisällään olevaan kammioon, johon olisi mallinnettu tähtitaivas, sekä maan pinta, jotta koneen miehistö ei huomaisi mitään outoa. Ja sitten noille henkilöille olisi tehty aivopesuoperaatio tehtävää varten muutetuilla sähköshokkikaitteilla.

Oli myös huhuja siitä, että noista koneista vaihdetiin vain lentäjä, jotta natsit voisivat sitten soluttaa omia miehiään paremmin USA:n hallintoon. Eli nykyään vääriksi tiedettyjen huhujen mukaan Saksan erikoisjoukot kaappasivat USAF:in lentokoneiden yksittäisiä miehistön jäseniä kesken operaation, esimerkiksi laskeutumalla köysillä B-17 koneiden päälle, ja sieppasivat esimerkiksi ampujia, ja vaihtoivat nuo miehet omiinsa. Sama huhu kulki myös Luftwaffen lentäjien parissa.  Eräiden innokkaiden tutkijoiden mielestä Foo-hävittäjä voisi olla jonkinlainen sähkökäyttöinen UAV eli Unmanned Aerial Vehicle, joka saisi energiansa maasta lähetetystä radiosäteilystä. Ja nuo UAV:t sitten tarttuisivat tuohon lentokoneeseen, ja lentäisivät sitten ryhmänä tuon kaapattavan koneen johonkin piiloon.

Jotkut henkilöt väittävät kohdanneensa tuollaisen Foo-hävittäjän maassa, ja tarinoiden mukaan he ovat nähneet esimerkiksi maassa makaavan alumiininkappaleen, johon koskettuaan nämä henkilöt ovat saaneet pahoja palovammoja. Tuo kappale ei ollut kuitenkaan mitenkään erityisen lämpimän tuntuinen, joten nuo palovammat saattavat johtua siitä, että tuo kappale pyöri niin suurella nopeudella, että se aiheutti syväpalovammoja noiden henkilöiden vartaloon. Tai sitten kappale oli erittäin kylmä. Näet jos tuollainen Maapallon magneettikentästä sähkövoimaa saava lentolaite on toteutettu, niin sen sähkömoottorin sekä sähkölaitteiden on oltava suprajohtavassa tilassa, jotta niihin saadaan tarpeeksi virtaa lentolaitteen lennättämiseen. Mutta onko tuollaista välinettä edes yritetty toteuttaa käytännössä, on vain AREA 51 tai KAPUSTIN JAR:in tiedossa. Tuollainen lentolaite perustuu siihen, että äärettömän kylmään tilaan jäähdytettyyn mikropiiriin indusoidaan jännite esimerkiksi magneettikentän avulla, ja jos halutaan hyödyntää maapallon magnetismia, niin silloin pitää tuo vastus pienentää mahdollisimman pieneksi. Tai sitten pitää käyttää mahdollisimman tehokasta radiota, jonka avulla saadaan johtimeen tarpeeksi virtaa, jotta se voisi nousta lentoon sähkömoottorinsa avulla. En tiedä onko tuota välinettä koskaan edes vakavasti yritetty toteuttaa, mutta varmasti joku on tuotakin voimanlaitetta vakavissaan miettinyt. Mutta vastaus siihen mikä Foo-hävittäjä on, saattaa piillä jossain arkistoissa Kalliovuorten sisällä.

Alla linkki asiaa käsittelevään filmiin
https://youtu.be/R-2gDbICyGg

charelesfort.blogspot.fi

Gravastars and the matrioshka universe.

“An expanding mini-universe could counterbalance the collapsing matter of a star, thereby creating a stable gravastar. Credit: Daniel Jampol...