Sunday, July 3, 2016

"Musta kolmio UFO" eli onko tämä NATO:n tai USA:n uusi vakoilukone?


1. UFO eli unidentified flying object eli olisiko tämä mystinen TR3B  "ASTRA"

Lautasen muoto on valittu ehkä sen takia, että tuosta laitteesta saataisiin tehtyä STEALTH eli tutkassa näkymätön. Tietenkin sillä voi olla myös muita muotoja kuin tuo lautanen, eli esimerkiksi kolmio tai sikari voivat olla noiden tuntematonta alkuperää olevien kohteiden muotona, ja toki ne voidaan päällystää aktiivisella pinnoitteella, jolla estetään tuon aluksen tai ajoneuvon erottaminen ympäröivästä maastosta tai taustasta. 

Toki tuo alus voisi olla esimerkiksi koverretun asteroidin näköinen, jotta se saataisiin avaruudessa katoamaan luonnollisten taivaankappaleiden joukkoon. Mutta noiden alusten alkuperä on kuitenkin arvoitus, ja niiden epäillään olevan joko supervaltojen salaisia lentokoneita tai sitten ne voivat olla humanoidien avaruusaluksia.

Eli termi Unidentified Flying Object tarkoittaa vain yksinkertaisesti tunnistamatonta lentävää esinettä, joka voi olla esimerkiksi F-117 tai joku muu ilmakehässä liikkuva lentokone tai helikopteri mutta myös esimerkiksi ilmalaivat tai kuumailmapallot ovat joskus aiheuttaneet UFO-ilmoituksia, joten 98% näistä havainnoista saa luonnollisen selityksen, ja toki onhan tuo teoreettinen humanoidien avaruusalus oikeasti luonnollinen kappale, joka on aivan sama kuin meidän konventionaaliset lentokoneetkin  ovat.

2.. UFO:n voimantuotto

Tuollaiset laitteet voivat olla turbiineista tai ydinlaitteista voimansa saavia välineitä, eli niissä voi olla samanlaiset suihkuturbiinit kuin lentokoneissa, ja ne voivat silti leijailla maan pinnan yläpuolella. Eli en kyllä usko, että edes AREA-51 haluaa laittaa ydinreaktoreita normaaleihin lentokoneisiin, koska onnettomuuden sattuessa olisi edessä erittäin suuret puhdistustyöt, joiden kustannukset voisivat nousta vähintään Tshernobylin tasolle.

Toki nuo lentolaitteet voidaan varustaa myös ydinreaktoreilla, joissa käytetään synteetiisiä alkuaineita kuten ununpentiumia tai einsteiniumia polttoaineena. Kun puhutaan siitä, että nuo äärettömän pienet reaktorit ovat sellaisia, että niiden pitää mahtua lentokoneeseen, niin usein unohdetaan se, että niiden ei tuolloni tarvitse antaa mitään megawattiluokan tehoja ulos. Eli ehkä joku perin kymmenen tonnin nostokyky voisi rittää, jotta tuollainen ydinkäyttöinen alus saadaan ilmaan. 

Mutta ongelmia sitten tulee siitä, että jos tuollainen ydinkäyttöinen alus osuu esimerkiksi johonkin matkustajakoneeseen, niin silloin voivat tulokset olla katastrofaalisia. Samoin jos koneissa on käytössä STEALTH-tekniikkaa, ja ne ovat näkymättömia sekä ihmissilmälle että tutkalle, niin se vaatii niiden lentäjiltä todella paljon keskittymistä, että ne eivät törmää muihin koneisiin. 

3. Antigravitaatio

Antigravitaatio tarkoittaa siis tekniikkaa, jossa lentokoneen moottorista tehdään sellainen, että sen ääni ei kuulu sivulle. Tällöin lentokone on havaitsijasta katsottuna täysin äänetön, joten se näyttää leijuvan ilmassa. Tuo efekti voidaan luoda painamalla esimerkiksi suihkumoottorin ääntä kapeaksi keilaksi LRAD-laitteen avulla, jotta sitä ei voisi havaita sivulta. 

Kuitenkin tuollainen laite on hiukan vaikeaa toteuttaa, koska sen vaatima energia on niin suuri. Esimerkiksi tavallisen suihkumoottorin pakokaasujen painaminen kapeaksi kiilaksi varmasti vaatii jonkin verran energiaa. Mutta periaatteessa se tapahtuu tekemällä tuosta suihkumoottorista eräänlainen äänilaser, jonka pakokaasut ovat erittäin tarkasti taaksepäin suunnattuja.  Tosin moottori voidaan aina asettaa toimimaan alaspäin, jolloin se toimii samalla lentokoneen nostomoottorina.

Ydinreaktoria käytettäessä tuo nostovoima voidaan aikaansaada joko plasma ionimoottorilla tai NERVA:lla eli ydinraketilla, missä tuo reaktori kuumentaa vetyä, joka sitten syöksyy raketin suuttimen kautta ilmaan. Vety ei normaalisti muutu radioaktiiviseksi, kun se syöksyy läpi ydinreaktorin, joten se sitten voisi olla tuollaisen aluksen voimanlaitteena osa, ja tarvitsemansa sähkövoiman  tuo alus saisi sitten saisi turbogenraattoreista, joita voidaan käyttää samalla NERVA (Nuclear Energy Rocket Vehicle Application)-laitteistolla. 

Tuota laitteistoa sitten käytetään aluksen viemiseen eteenpäin, eli vety pannaan sitten kulkemaan turbiinin läpi, ennen kuin se syöstään rakettimoottoriin, mutta kuitenkin tuo sähkövoiman tuotto on äärimmäisen tärkeä asia, jos tuossa aluksessa käytetään sähködynaamisia voimanlaitteita, jotka tarvitsevat erittäin voimakasta sähkövirtaa kiihdyttämään varten, jotta ne voivat muodostaa ionimoottorin hiukkasvirran avulla  tarvittavan tehon, jotta tuo alus voisi kohota maan pinnasta näennäiseen levitaatioon, joka voisi näyttää hyvinkin äänettömältä, jos aluksesta lähtevä turbogeneraattorin ääni saadaan pidettyä alhaisena. 

Erittäin eksoottinen versio noista sähködynaamisista voimanlaitteista on eräänlainen kiihdytinlaitteisto, missä lentokoneen siiven etureuna ionisoi ilmaa, ja sitten tuota ionisoitunutta kaasua johdetaan siiven sivuitse, eli sen ylä ja alapuolelta, jolloin saadaan aikaan sama efekti, kuin lentokoneen lentäessä eteenpäin. Tällöin koneen sippiin kiinnitetyt magneetit vetävät tuota kaasua siiven yli, ja jos koneen runkoon on sijoitettu vastaava laitteisto, niin kone vetää silloin kaasua ohitseen.Mutta tuo laitteisto vaatii sitten erittäin kovan sähkövirran, jotta ionisaatio saadaan suoritettua, ja tuo aluksen ohi kiihdytettävä kaasu saadaan liikkumaan tarpeeksi nopeasti, ja toki myös liikuteltavan kaasumäärän pitää olla tarpeeksi suuri, jotta kone voidaan saada liikkumaan ilmassa. 

kimmonsivu.blogspot.fi

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

The existence of the universe. And false vacuum decay.

a "A false vacuum is at a local minimum of the energy state (right). Its energy is higher than that of the true vacuum (left)." (S...