Maailmassa on paljon teorioita, joista ei tehdä mitään numeroa. Esimerkiksi lentokonekaappari Dan "Daniel" Cooper on ilmoitettu kuolleeksi, vaikka ruumista ei olla koskaan löydetty, ja hiukan pitkään eli 9 vuotta ovat nuo hänen setelinsä sitten kuitenkin luonnossa säilyneet. Noiden seteleiden voidaan väittää olleen Cooperin tahallaan pois heittämiä FBI:n merkitsemiä rahoja, jotta hän voisi vaikuttaa seteleiden jäljittämistä, ja tietenkin tuon paikalta löydetyn laskuvarjon materiaali ratkaisee, säilyykö se luonnossa. Keinokuituinen eli nailonista tehty laskuvarjo voi säilyä luonnossa useita kymmeniä vuosia, mutta on varsin erikoista että sitä ei koskaan ollut havaittu etsijöiden toimesta. Jos hän on roikkunut puusta varjon varassa, niin luulisi tuollaisen kappleen olevan varsin helposti tunnistettavissa helikopterista tai lentokoneesta. Eli FBI:n koodinimellä "Norjack"-tapaus on edelleen virallisesti auki (Wikipedia).
On olemassa hyvin epämiellyttävä teoria, mikä koskee WTC-iskuja. Sen mukaan joku terroristeista oli selvinnyt hengissä niin, että hän ensin tainnutti matkustajat sekä toverinsa, ja hyppäsi tämän jälkeen koneesta ulos. Monet ihmiset luulevat, että mikäli lentokoneessa räjähtää pommi, niin silloin sen sisällä olevat ihmiset kuolevat. Siksi esimerkiksi joissakin elokuvissa esitetään, että noita tekoja ei tarvitse tutkia, jos niiden tekijäksi ilmoittautuu joku yksityinen henkilö, joka jättää kotiinsa tuollaisen itsemurhakirjeen.
Se ei ole täysin totta, koska lentokoneen hajotessa ilmassa, jäävät ihmiset usein henkiin, ja kuolema seuraa vasta heidän syöksyessään maahan. Lentokoneeseen asennetut pommit ovat usein verraten pieniä, ja niiden vaikutus perustuu siihen, että koneen runkoon tehdään reikä, josta sitten seuraa epäjatkuvuuskohdan muodostuminen. Koneen runko pullistuu räjähdyksen yhteydessä ulospäin, jolloin ilmavirta tarttuu rungosta ulospäin sojottaviin metallinkappaleisiin, ja tällöin alkaa runko repeytyä kappaleiksi. Vaikka koneissa on ns. "Cooper vane", joka estää täkarampin avaamisen ilmassa, niin ovipanoksella voi tuon takarampin räjäyttäää auki.
Jos pommi taas on siivessä, niin silloin se tietenkin sytyttää kerosiinipalon, mutta varsinainen syy lentokoneen tuhoutumiseen on siiven repeytyminen tai katkeaminen. Varsinainen kerosiinipalo kestää vain muutamia sekunteja, mutta suurin osa lentokoneisiin asennetuista pommeista räjähtää niiden rungon sisällä. Eli nuo pommit ujutetaan usein matkatavaroiden mukana koneen kuormatilaan, tai joku islamisti kantaa nestemäistä räjähdettä pullossa koneen sisään. Mutta kun puhutaan esimerkiksi siitä, että lentokone ryöstetään, ja sitten se räjäytetään hämäyksen vuoksi, niin todellisuudessa räjäyttäjä voi tuosta teosta selvitä hengissä. Hänellä pitää olla vain käytössään lämpimät vaatteet, jotka suojaavat kylmältä sekä pienikokoinen happilaite, joka voi olla esimerkiksi samanlainen, mitä sukeltajat käyttävät.
Tuo reikä koneen runkoon voidaan tehdä ovipanoksella, jolloin henkilö vain imeytyy sen jälkeen siitä ulos, ja putoaminen kylmien ilmakerrosten läpi tapahtuu hyvin nopeasti, joten tuo henkilö ei siinä ehdi kovin paljoa kylmettyä.Vaikka muut ihmiset sitten saisivat shokin, niin räjäyttäjä tietenkin on valmistautunut tilanteeseen, ja kun puhutaan laskuvarjon saamisesta matkustamoon, niin tuo mestaririkollinen voisi hyvin käyttää vaikka liitopukua, ja väittää sen olevan esimerkiksi kimono, joka sitten solutetaan matkustamoon.
Miksi joku tekisi tällaista? Jos puhutaan vaikka WTC-iskun kaltaisesta tapauksesta, niin terroristi voi hypätä koneesta ulos, kun hän on ensin tainnuttanut matkustajat laskemalla koneen painetta. Eli hän voi sitten poistua koneesta sen takaoven kautta, ja selvitä hengissä. Tuo teoria tietenkin on niitä kuuluisia "salaliittoteorioita", joita viljelevät lähinnä erilaiset työttömät insinöörit, joilla ei muuta tekemistä ole. Mutta kysymys on siitä, että oliko kukaan muu kuin koneiden lentäjä tietoinen tuosta tarkoituksesta lentää päin WTC-taloa Syyskuun 11 päivä vuonna 2001?
Eli kun puhutaan lennonjohdon keskustelleen muhammed Attan kanssa, niin onko olemassa mitään todistetta siitä, että keskustelu ei tullut nauhalta, tai että pidetiinkö kehenkään muuhun yhteyttä kuin Attaan? Koneen lentäjä on voinut kaapata koneen siten, että hän on vain pudottanut paineet matkustamosta, ja sitten suunnannut sen autopilotin avulla kohteeseen. Se onko tämä ylipäätään totta, on kuitenkin arvailujen varassa. Kuitenkin on täysin mahdollista, että joku terroristeista olisi hypännyt laskuvarjoa käyttäen koneesta ulos.
pseudotiedetta.blogspot.fi
Comments
Post a Comment