Friday, February 23, 2018

The fictional Gaia organism


Giant Redwood Trees of California
(Picture 1)


Kimmo Huosionmaa

“World tree” is a term, what means tree, where all knowledge would be stored, and if that tree dies, the world will be ended. This idea was given innovations for some cosmologists to make scenario or hypotheses about “Gaia” species, what were introduced in the SciFi-novel “Chrystal rose”. This fictional organism would be in some planet’s only intelligent life form. And it would have powerful telepathic forces, what could be explained very easily. “Gaia-tree” would be like some fern, and this “intelligent vegetable”  would take another animal in command, by using it spores for controlling the people and other organisms.


This tree makes spores, what would grow the roots to the nervous system, and that vegetable would communicate with that giant “fern” by using pheromones. That very small spore would grow the nerves to the certain point of the nervous system, and in humans, this area is called amygdala. If that nerve system in that area would be replaced by another nerve, that “another nerve” would take the species like the human in control.


That would make very frighten thoughts in my head because this area is the owner will of the mankind. If it could be destroyed, could the man under control by another person. In this scenario, the nanomachines, what have very tiny microprocessors would slip in the human body, and then those robots would look for the nerves of the amygdala. Nanotechnical little submarines are equipped with decoders, and they would go to those cells synapses. Those machines would begin to stimulate the cells of the amygdala with electric impulses.


Another place where this kind of machines can go is the connection between brains and spinal cord. After this nanomachine would take the man under control. Electric impulses for those machines would give by radio-signals, and that kind of nano-technical equipment can be used to take the persons under the control. This would be the very scary scenario, because if some criminals would take this technology in hands, can they make everybody, who they want the robot, what is totally under their control.

Sources

Picture 1

http://crisisofdemocracticstates.blogspot.fi/p/the-fictional-gaia-organism.html

Miksi taulussa "Metsä sadeilmalla" on outo pallomainen muoto?


"Metsä sadeilmalla"
Werner Holmberg,1859
(Kansallisgalleria)


Vielä hiukan Werner Holmbergin taulusta “Metsä sadeilmalla”. Tässä taulussa näyttää olevan keskellä  tai oikeastaan keskeltä oikealle jonkinlainen pallomainen muoto, joka ikään kuin hohtaa taulusta läpi. Kyseinen muoto on helposti erotettavissa ilman mitään erityisiä välineitä, ja se tekee kuvasta hyvin mielenkiintoisen. Tuossa muodossa, joka on kuin joku “Terminator”-elokuvien aikakupla, jonka läpi koneet ja ihmiset matkaavat menneisyyteen. Tuon kuplan läpi näkyy ikään kuin toinen maailma, jota Holmberg katsoo hyvin tarkasti. Tämän takia olen joskus miettinyt sitä, että onko Holmberg oikeastaan piilottanut taulusta jotain, mitä hän on halunnut salata. Ja mikä tuo asia sitten oikeastaan olisi ollut?


Kun ajatellaan sitä, miltä tuo taulun keskellä oleva alue näyttää, niin jos joku nykyajan taiteilija olisi sen tehnyt, niin silloin varmasti olisin sanonut, että hän olisi ehkä nähnyt elokuvan “Stargate” tai sitten tuo taiteilija olisi ehkä kuvannut singulariteettia, eli keinotekoista mustaa aukkoa, mutta kuitenkin itse pidä tätä ajatusta hiukan kaukaa haetulta. Kun katson tuota pallomaista kohtaa tarkasti, niin itse olen sitä mieltä, että kyllä Holmberg on sen tahallaan tehnyt. Eli kaikki nuo oksat sekä muut yksityiskohdat ikään kuin väistävät aluetta, mikä muistuttaa ikään kuin jättimäistä suurennuslasia.


Tuon suurennuslasin läpi näkyy ikään kuin aivan eri maailma, kuin mitä tuossa tämän oudon ympyrämäisen alueen ympärillä on. Ja tässä sitten mielenkiintoinen kysymys olisi tietenkin se, että oliko tuossa kohtaa taulua joku ihminen tai asia, jonka julkistamisesta saattoi joutua vaikeuksiin? En usko että Werner Holmberg nyt aivan huvikseen tätä taulua kuitenkaan maalasi. Varmaan hänellä oli tällaiselle korkeatasoiselle työlle joku ostaja, vaikka kuitenkin voidaan aina sanoa, että tuo mies varmaan ei tehnyt työtään pelkästään rahasta.



https://pimeakronikka.blogspot.fi/


https://pimeakronikka.blogspot.fi/p/viela-hiukan-werner-holmbergin-taulusta.html

Werner Holmbergin metsä-aiheiset taulut kertovat siitä, millainen maailma oli joskus kauan sitten.


"Metsä sadeilmalla"
Werner Holmberg, 1859
(Kansallisgalleria)

Kimmo Huosionmaa

Kun puhutaan taiteesta ja nimenomaan suomalaisesta kansallisromantiikasta, niin tietenkin kaikki ovat nähneet sekä Akseli Gallen-Kallelan että myös Eero Järnefeltin maisemakuvia. Samoin tietenkin metsä-aiheisia maalauksia teki sellainen nimi, kuin Werner Holmberg (1830-1860), joka on onnistunut ikuistamaan sellaisia metsiä, ja asioita, joita voisi kuvitella oikeasti tapahtuneeksi. Ne kertovat jotain siitä, millainen oli sellainen tavallinen päivä jossain maaseudulla, silloin kun maamme oli ikään kuin uinumassa sekä odottamassa sitä, että se herää kuorestaan sekä alkaa elää itsenäisen kansakunnan vapaata elämää. Se tietenkin oli noiden taiteilijoiden aikana lähinnä utopiaa lähenevä asia, joka varmaan oli samanlainen kuin, jos joku sitten tavoittelisi Kuuta taivaalta.


Nuo upeat maalaukset ovat ikään kuin jäänne siitä, mitä suomalainen maalaismaisema oli silloin kauan sitten. Kun tarkastellaan esimerkiksi juuri Werner Holmbergin töitä “Metsä sadeilmalla” (1859) sekä “Suomalainen metsämaisema” vuodelta (1859), niin silloin tietenkin noista töistä voidaan havaita sellainen asia, että niissä puut kuvataan tavattoman suurina. Näistä tauluista välittyy ikään kuin Viikinki-aikaan sijoittuva tarina “Maailman puusta”, mikä säilöö kaiken maailman elinvoiman itseensä. Tuollainen tarinoiden puu on valtavan suuri, ja sen oksilla ylijumala Odin lepää ja lähettää kaksi korppiaan selvittämään ihmisten asioita, sekä kantamaan niitä hänelle, jotta tuo ylijumala voisi sitten tehdä niiden pohjalta päätöksiä. Mutta kun palaamme Viikinkien myyteistä tähän Holmbergin maalaustyöhön, niin niissä puu kuvataan elinvoimaisena sekä ikään kuin voiman hahmona, joka salaperäisenä vangitsee katsojan katseen.


"Suomalainen metsämaisema"
Werner Holmberg, 1859
(Kansallisgalleria)

“Suomalaisessa metsämaisemassa” on kuvattu ikään kuin jonkinlainen massa, joka syöksyy kohti puuta. Tuo puu taas vaikuttaa olevan irti alustastaan. Se on kuin korissa, ja tässä kuvassa vaikuttaisi olevan myrskyinen ilma. Toisinaan taas näen tuon puun syöksyneen taivaalta maahan, ja se seisoo kuin keihäänheittäjän keihäs keskellä tannerta, tai ainakin omasta mielestäni tuo puu vaikuttaa jotenkin keinotekoiselta. Tai sitten se on kaupungin puisto-osaston tuoma.


Tuollainen tapa kuvata puuta varmasti on ollut hyvin mielenkiintoinen, ja Holmberg oli ihminen, joka mielellään kuvasi luontoaiheita. Mikäli Holmbergin elämää ajatellaan noita hänen töitään vasten, niin suurimman osan luomistyöstään tuo nuorena nukkunut taiteilija teki Saksassa, ja ehkä hänellä oli käytössään joitakin piirroksia siitä, mitä hän aikoi maalata, mutta saattoi tietenkin olla niin, että Werner Holmberg maalasi kuvia saksalaisista vaunuista sekä maisemista, ja sitten hän vain tyylitti ne vastaamaan kuvaa Suomalaisesta maisemasta. Ja tietenkin osa hänen kuvistaan saattoi olla synteettisiä. Eli hän saattoi maalata mielikuvituksen sekä oman muistinsa varassa. Se mikä tekee Holmbergista hyvin mielenkiintoisen ihmisen on se, että hän kuoli vähän turhan nuorena. Tuo mies oli vain 30-vuotias kuollessaan. Jostain syystä hän tiesi ennen keuhkotautia kuolevansa nuorena, ja sitten tietenkin herää kysymys, että missä vika oikeastaan oli, kun tuo mies tämän asian ikään kuin ennalta näki?


Kun ajatellaan sitä, että hän liikkui paljon luonnossa tehden työtään, niin on hiukan ihmeellistä, että hän sitten tunsi olevansa jotenkin sairas. Hän sitten keuhkotaudin murtamana menehtyi kaksi vuotta sen jälkeen, kun tuo mies sai 28 vuotiaana professuurin Weimarin akatemiaan. Hän kieltäytyi tehtävästä, koska tiesi kuolevansa, joten itseäni kyllä kiinnostaisi tietää se, mistä hän tuon tiedon sai? Näet kukaan taiteilija ei varmasti tuosta tehtävästä kieltäytynyt, koska se takasi toimeentulon sekä myös sen, että taiteilija sai oppilaita. Eli tuolloin varmaan oli jonkun mielessä käynyt kysymys, “missä nyt mennään?", kun Holmberg tuon viran hylkäsi.

Lähteet

“Metsä sadeilmalla”
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mets%C3%A4_sadeilmalla

“Suomalainen metsämaisema”



https://pimeakronikka.blogspot.fi/p/werner-holmbergin-metsa-aiheiset-taulut.html

About the truth and lies, what is written by poets and historians




Kimmo Huosionmaa

None historian ever told the absolute truth, and the history has been faked from ancient Greece. The reason, why historians told lies about the leaders was practical. If the leaders of the nations didn’t like the texts, what historians wrote, their fate was very painful death in the mouth of emperors pet crocodile or lion. In the real world, the politics have been the ruling element when historians wrote their texts.


When we are observing the familiar books like Julius Caesar’s ” War in Gallic” we must consider, that there are many things, what makes us to suspect that this book is some kind of ”better version” about the things, what claimed to happen, when Julius Caesar was head of the legions in Gallic. I believe that some of those texts are written in some European courts in the medieval period, or they can be made later.


The part of the book, where Caesar tells about the invasion of Britannia is a part, what is not written any master of poems and rhetorics. And when we are looking at the pictures of Dover straight, we must see that the horses are not suitable in that place because the crag is so high. So did somebody made that mistake on purpose? Another part of this column of the text is full of errors, and all story feels like they were in some taverna.


So if the writer made those errors on purpose, we must ask does he lived at the same time as Caesar. In this case, that part of the text has been written for making Caesar suspected as the liar. But if it is written after Caesar’s time, we must consider, that this text might be written in somewhere in Danmark, and it might be portrayed the coast of Sjelland or some other island.


We must say that there is no evidence, that Caesar ever visited north as Danmark. But when we are talking about his book, we must say that even this book is not probably written by Caesar himself. Or part of that book is maybe written by himself, but there might be many columns, what are written after Caesar’s death. And if he hired some professional writers, those persons might make mistakes on purpose, for making Caesar seem like the liar.


Many writers have also been writing false things, because of they afraid that if the emperor doesn’t like them they would be executed. This fate was faced Cicero, the famous Roman poet, and historian. He was killed by Antonius, and his tongue was nailed to the wall. It’s very sad end for great writer and speaker of history. In this case, we must say, that Marcus Antonius was not able to handle critics what he faced as the rank of the emperor.


And if the writings of some persons were not satisfied rulers, those men were executed. Even in the modern era, there are people sitting in jail because they have written something, what was uncomfortable for the rulers. When we are talking about leaders of the nations, they sometimes think, that every problem will be handled by arresting journalists and writers. But when we are thinking about the role of media, we must say that there are cases in history, that reporters start to publish texts, what would protect authoritarian and support censorship.


This is called ”official press”. Some countries like that they have freedom of speech, but only persons who have right to publish their texts are the ”official reporters”. In those countries, the press is in the main role to justify the political police control, and arresting what is targeted for the members of the opposition. So the press could also be a part of the authoritarian government and support the persecution what is targeted to political resistance.

Sources:

https://en.wikipedia.org/wiki/Cicero

https://crisisofdemocracticstates.blogspot.fi/

http://crisisofdemocracticstates.blogspot.fi/p/about-truth-and-lies-what-is-written-by.html

Is Israeli intelligence Mossad behind the stories, that Adolph Hitler escaped from Berlin?


Andes
(Wikipedia)


Kimmo Huosionmaa

Did Adolph Hitler escape from Berlin is a question, what is brand new in the world of unbelievable conspiracy theories. When we are thinking about this kind of theories, we must realize that many of those hoaxes are made for the purpose. And next, we must ask only one question, what will take us to the community. This community has the interest to make this kind of theories about escaped Nazi leaders, who live somewhere in South America. Here I mean ”Mossad”. Israeli military intelligence and special operations headquarters might have reason to tell this kind of stories about escaped Nazis, who might live far away from civilization.


This story was probably meant for bait, what must have the purpose of tempting other Nazis to that place. After they arrived, those agents would surprise them, and then the interrogations began. This is the most believable explanation of the myth, that Hitler was able to escape from Berlin. Many nazi-stories have been told about the member of SS who was escaped, and then those persons would continue their missions like extortion and murders somewhere in South America. And probably those countries and their secret police used those persons experience and skills in their service.


When we are talking about relations between the leader of Uruguay and Paraguay and persons like ”Angel of Death” Josef Mengele, we must say that maybe Mengele worked as the mentor for Stroessner's secret police, and taught very brutal methods to break the will of the target. Those men were good tools for persons like Stroessler because they had no relationships to home. And if somebody suspected that those Nazi-doctors lived in some country, they would be ”vanished”. In this case, this term means shooting in some cellar and after that body would be dropped to the sea from some airplane. It was sure that nobody ever wanted to catch with the persons like Mengele. But when we are talking about Hitler and his escaping from Berlin, we must say that many of those ”evidence”, that he would live at somewhere in South American mountains would be made after the World War II.


But in those photographs might portrait actor like Chaplin. Another way to make those pictures would be used backgrounds what are taken from South America, and then the artists have connected Hitler to those pictures, by isolated his image from pictures, what are taken in 1930’s and -40’s. When we have seen the elder Hitler, the maker of the picture might use the programs, that is used in Police station. Those programs can render the person elder in seconds. And maybe the faker has access to those programs, what have used to build the ”evidence” about this man and his mythical escaping from Berlin in 1945.

Sources

http://www.foxnews.com/science/2017/11/02/hitler-wwii-escape-investigated-by-cia-bombshell-document-reveals.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Conspiracy_theories_about_Adolf_Hitler%27s_death

https://crisisofdemocracticstates.blogspot.fi/


http://crisisofdemocracticstates.blogspot.fi/p/is-israeli-intelligence-mossad-behind.html

Thursday, February 22, 2018

Why did Neanderthals lose from earth?



Model of Neanderthal
(Picture 1)

Kimmo Huosionmaa

In Spanish cave have been found paintings, what are made Neanderthals, the ancient humans, who were lost in history. Those humans were stronger than modern people, and they were quite intelligent. They had pikes and spears and they used clothes. This is what is known about those forefathers of the modern human. There were known that those ancient humans might have civilizations, if they had enough time to develop their culture, and the greatest lack of Neanderthals in the race against Cro-Magnon and modern human was the lack of alphabetical and phonetic writing, what allowed them to forward the wisdom of ancient generations for younger members of the community.

This made the forwarding traditions for younger generations impossible if something happened to the elder members of the community. The phonetic alphabet allowed to self-learning without elder people, and it gave the very good advantage for Cro-Magnons. If there were no written texts with instructions, how to make the bow or good spear, and what kind of flesh can people eat, all knowledge must be transferred to younger members of the group from the memory.

If something happened to elder persons, that information was ever given to the group. That might cause serious situation if some member of the group made food by using old flesh, where were botulism bacteria. That might cause very bad food poisoning for all group. But where those Neanderthals went? This is the very tricky question, and maybe one of the reasons, what caused the death to all those people, was some kind of epidemics. If those people got some infection, they would be killed, because nobody ever heard about the bacteria. The eating dead persons might be signed, that Neanderthal population was suffering genetic degeneration's, and this happened because those groups were quite small. Also, the illnesses transformed from dead Neanderthals to other members of the group during cannibalism.


This was caused the situation, that the babies were made with other members of the family. When the Ice Age came, the conditions of life were extremely hard. And because Neanderthals were not know how to make the tent, they were in trouble. Neanderthals were addicted to caves, and if snow filled that place, they were in trouble. Also, Cro-Magnon lived in caves, but they covered the entrance with sand. So there were very comfortable in that cave, and members of the team could trust together. They were not cannibals, and that made their group strong. And that was the necessary thing in the hard times like ice-age.

Sources

Picture 1:

http://crisisofdemocracticstates.blogspot.fi/p/why-did-neanderthals-lose-from-earth.html

Metsästäjä uhrilähteellä




"Metsästäjä uhrilähteellä"
(Kuva 1)

Kimmo Huosionmaa

Akseli Gallen-Kallelan taulu “Metsästäjä uhrilähteellä” on varsin erikoinen taulu, kuten varmaan kaikki tuon suuren romantikon tekemät maalaukset. Se esittää hahmoa, eli ilmeisesti metsästäjää, joka on ikään kuin tekemässä jotain puhdetöitä tuollaisen metsälähteen vieressä. Kyseinen taulu on hiukan epätarkka, ja siksi siitä puuttuu joitakin tarkkoja yksityiskohtia, joiden avulla kyseisen hahmon henkilöllisyys voitaisiin paljastaa. Gallen-Kallelan metsästäjä on jotenkin pahansuopa hahmo, jolle ei jostain syystä ole maalattu silmiä. 



Tuo panee minut arvailemaan, että olisiko tuo hahmo sitten ollut sokea, ja tässä vaiheessa sitten ihmettelen, että miksi Gallen-Kallela on sitten tuon varsijousen maalannut pun viereen. Kun tätä työtä katsoo, niin siitä pilkistää jonkinlainen mystinen voima, joka kumpuaa jokaisesta siveltimen liikkeestä. Mutta samalla itse kyllä mietin tämän maalauksen epätarkkuutta. Tuo hahmo on mystinen ja hiukan pahansuopa, ja hänen silmiensä maalaaminen valkeiksi tekee tästä hahmosta eräänlaisen “humanoidin” tai “alienin”, eli luonnottoman sekä voimakkaan olion, joka ei jotenkin kuulu tähän maisemaan. Vai kuuluko hän sittenkin. Itse olen sitä mieltä, että Gallen-Kallela on teosta tehdessään pohtinut sokeaa ihmistä, joka on aina jotenkin erilainen kuin kaikki muut. Ja tuohon aikaan erilaiset ihmiset pakenivat metsään muiden pilkkaa, ja tietenkin Gallen-Kallela on myös tiennyt millaista on olla erilainen. Hän oli varmaan kokenut myös pilkkaa sekä syrjimistä elämänsä aikana. 



Kun ajatellaan, että Gallen-Kallela oli hyvin taitava ja monitahoinen maalari, niin silloin voidaan myös miettiä sitä, että tuo hahmo saattaa symboloida oikeastaan kaikkea erilaista. Eli kun ihmistä tarpeeksi paljon haukutaan, niin silloin tietenkin hänestä tulee äksy sekä vihamielinen. Joten ehkä Gallen-Kallela haluaa viestittää meille, että jos erilainen ihminen haluaa elää maailmassa, niin hänen pitää olla tavattoman vahva, ja tultava toimeen yksin, koska erilaisten on vaikea löytää ystäviä. Tuo hahmo on sitten kuvattu eräänlaisena “voiman hahmona”, joka on tottunut elämään metsässä omillaan. 




Olisiko tuota maalausta tarkoitus katsoa joidenkin optisten välineiden, kuten väärän voimakkuuden omaavien silmälasien läpi? Ja kun itse tätä kuvaa katselen, niin silloin tietenkin mieleeni tulee sellainen ajatus, että olisiko joku metsästäjä tuohon aikaan ollut oikeasti sokea, ja sitten hän olisi kehittänyt niin tarkan kuulon, että olisi sen mukaan voinut ampua nuolen kohteeseen. Eli hän olisi ollut sellainen ihminen, joka olisi ollut elävä esimerkki siitä, että ihminen voisi metsästää jousella ilman, että hän näkee mitään. Tuosta aiheesta on muuten tehty oikein Hollywood-elokuva, jossa sankari menettää näkönsä, ja sitten joku heimo opettaa hänestä taistelijan. 





Tuollainen asia tietenkin mietitytti myös 1800-luvun ihmisiä, ja varmaan myös Gallen-Kallela mietti aina välillä sitä, että miten sokea voisi elää tuolloin ennen vanhaan, jos ei ollut sosiaaliviranomaisia, jotka olivat huolehtineen noista vammautuneista ihmisistä. Ja tietenkin jo tuolloin tiedettiin, että sokeilla on erinomainen kuulo näkeviin nähden. Se johtuu muuten siitä, että kuuloaistimuksen rooli kasvaa sekä kuuloaistiin liittyvästä hermotuksesta tulee vallitseva, jos ihminen menettää näkönsä. Ja tuolloin tietenkin myös ne hermosolut, jotka normaalisti on varattu näköaistin käyttöön, vapautuvat muiden aistien jakaman tiedon prosessointiin. 



Tuota taustaa vasten voidaan ajatella, että sokea voisi oikeasti omata niin tarkan kuulon, että hän voisi sen avulla suunnata nuolen kohteeseen. En muuten tiedä, käyttikö Gallen-Kallela tässä työssään oikeaa mallia, mutta voisin ajatella, että hän maalasi ehkä puhtaasti mielikuvituksen pohjalta tämän työnsä, eli kyseessä olisi ehkä sitten synteettinen maalaus. Eli jos tämä metsästäjä olisi oikeasti ollut vihainen, niin tuskin hän olisi Gallen-Kallelalle ainakaan poseerannut. 

Lähteet

Kuva 1



https://pimeakronikka.blogspot.fi/p/metsastaja-uhrilahteella.html

Dark energy could be something incredible.

 Dark energy could be something incredible.  "The Dark Energy Spectroscopic Instrument is mounted on the U.S. National Science Foundati...